• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij het opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesjes001

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Dag allemaal

ik heb een probleem bij het opslaan van een Exceldocument. Ik heb er lange tijd aan gewerkt en tot hiertoe verliep alles redelijk vlot, maar....
als ik het document wil opslaan krijg ik de volgende foutmelding die ik als bijlage toevoeg:

Foutmelding.JPG

Een paniekaanval is niet veraf...maar hopelijk is er iemand onder jullie die me een tip kan geven wat ik best kan doen. Als ik bij de foutmelding op doorgaan druk, dan probeert de computer het document te herstellen en op te slaan. Als ik dan de herstelde versie open, dan zijn alle lay-out EN alle formules weg. :confused:

Het originele document staat nog steeds geopend op mijn scherm.

Kan het zijn omdat ik als laatste een matrixformule heb gebruikt?

Wat kan ik doen om het toch nog op te slagen en dat ik toch de formules kan behouden??

Mvg

Lies

Ik voeg er nog even een andere melding bij als bijlage, dit in de hoop dat er iemand een oplossing weet voor het probleem. Ondertussen heb ik de matrixformule verwijderd, in de hoop dat het zo wel zou opslaan met behoud van formules en lay-out, maar dat haalt niets uit. Ik vraag me af hoe het komt dat het niet lukt om het op te slaan.

Foutmelding 2.JPG

Door die 2e bijlage begin ik het ergste te vrezen voor je excel bestand.
Heb je niet nog ergens een oudere versie van voordat het mis ging ?

Dag gast0158

Ik vrees inderdaad ook het ergste. Ik heb nog wel een oudere versie van het document. Dus ik kan gewoon het werk opnieuw doen, maar...

ik vraag me af hoe het komt dat Excel het niet meer kan opslaan. Ik heb voldoende opslagcapaciteit, dus daar ligt het niet aan. Ik heb geprobeerd om het op te slaan als ik de laatste matrixformule verwijder, maar dan nog lukt het niet. Weet jij eventueel waar het aan kan liggen??

Mvg

Lies

Ik heb het vage vermoeden dat er iets in de excel sheet niet helemaal goed zit, in de vorm van een makro of een verwijzing o.i.d. waardoor hij niet meer op te slaan isn.

Enige advies dat ik kan geven is om je werk niet alleen frequent op te slaan, maar er ook voor te zorgen dat bij het opslaan de oude versie niet meteen overschreven wordt. Op die manier kun je altijd een klein stapje terug gaan mocht het weer mislopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan