Bij het opstarten van Excel krijg ik sinds kort de volgende melding te zien:
"Er is en fout opgetreden tijdens de initialisatie van de VBA bibliotheken (1004)"
Onder de knop Help op dit scherm staat oa.
"Het is mogelijk om VBA te instaleren via het configuratiescherm, Software, Microsoft Office, Functies toevoegen/verwijderen"
Als ik op de OK klik dan verdwijnt het scherm en alles lijkt normaal te werken.
Ik heb de help tekst gevolgd in het configscherm, de software lijst wordt aangemaakt en ben toen op zoek gegaan naar Microsoft Office.
Dit item geselecteerd en geklikt op wijzigen.
Er verschijnt een scherm met 3 opties.
Het eerste item onderdelen toevoegen of verwijderen aangevinkt.
In het volgende scherm op het plus teken voor Excel geklikt.
Daarna op het plusteken bij Invoegtoepassingen.
Er stond een 1 bij Internet Assistant VBA, hierop geklikt en geklikt op uitvoeren vanaf deze computer.
Daarna op Bijwerken.
Er werd om de CD gevraagd - deze in de lade gedaan en er werden allerlei bestanden geladen.
Daarna alles gesloten en Excel opnieuw opgestart maar helaas het eerder genoemde scherm verscheen weer.
Mijn vraag is op welke manier kan ik VBA installeren zodat ik bij het starten het waarschuwingsschermpje niet meer krijg.
Ik werk met XP Pro en Office Pro 2003 NL
Onder info knop in Excel staat: Excel 2003 (11.8231.8221) SP3
Bij voorbaat mijn dank voor hulp in deze.
Belinda
[/SIZE]
"Er is en fout opgetreden tijdens de initialisatie van de VBA bibliotheken (1004)"
Onder de knop Help op dit scherm staat oa.
"Het is mogelijk om VBA te instaleren via het configuratiescherm, Software, Microsoft Office, Functies toevoegen/verwijderen"
Als ik op de OK klik dan verdwijnt het scherm en alles lijkt normaal te werken.
Ik heb de help tekst gevolgd in het configscherm, de software lijst wordt aangemaakt en ben toen op zoek gegaan naar Microsoft Office.
Dit item geselecteerd en geklikt op wijzigen.
Er verschijnt een scherm met 3 opties.
Het eerste item onderdelen toevoegen of verwijderen aangevinkt.
In het volgende scherm op het plus teken voor Excel geklikt.
Daarna op het plusteken bij Invoegtoepassingen.
Er stond een 1 bij Internet Assistant VBA, hierop geklikt en geklikt op uitvoeren vanaf deze computer.
Daarna op Bijwerken.
Er werd om de CD gevraagd - deze in de lade gedaan en er werden allerlei bestanden geladen.
Daarna alles gesloten en Excel opnieuw opgestart maar helaas het eerder genoemde scherm verscheen weer.
Mijn vraag is op welke manier kan ik VBA installeren zodat ik bij het starten het waarschuwingsschermpje niet meer krijg.
Ik werk met XP Pro en Office Pro 2003 NL
Onder info knop in Excel staat: Excel 2003 (11.8231.8221) SP3
Bij voorbaat mijn dank voor hulp in deze.
Belinda
[/SIZE]
Laatst bewerkt: