Fout bij installatie windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plagina

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Als ik windows xp professional wil installeren geeft hij een error: "Setup kan geen gegevens over de diskettestations opvragen of opslaan. Toegang geweigerd."

Kan iemand me helpen?

Deze melding ken ik niet
Diskette stations zijn helemaal niet nodig voor instatllatie.
Tenzij je vanaf de bootfloppy's aan het installeren bent, maar dan kreeg je vast een melding over een defecte floppy.

Misschien de stations helemaal uitzetten in de bios. zodat windows er niet naar zoekt.
mvg

misschien

kijk eens of je harddisk wel herkend wordt in de bios

Bedankt voor de tips. Ik heb de diskettestations in de bios en apparaatbeheer helemaal uitgeschakeld, maar ik krijg dezelfde error steeds weer.

Iemand andere tips?

Het is een melding die sommigen niet kennen. Soms betreft het een zeer zeldzame melding, maar vaak ook is het nonsens. Er gebeurt dan iets wat door win gezien wordt als iets anders. En dan slaat het even helemaal nergens op :(:confused:. De pc eigenaar ( of eigenaresse ) in verwarring achterblijvende ..... Ik herkende de melding, daar ze hier ooit eens door xp gegeven werd bij een usb stick problem ( ! ). Op die usb stick zat ook een xp installatie ..... vervolgens werd de diskette drive 'erbij gehaald' door xp.

Vraag : installeer je vanuit een al opgestarte windows of meteen vanaf de start ( boot xp cd ) ?

Zorg dat in het bios bij dit laatste je cd ook werkelijk gezien wordt ! Dus je BIOS instellingen goed zetten voor cd. Zet eens boot priority cd 1 en 2 oid .....

Hopenlijk heb je er iets aan :).

Suc6 termee, Leon25.

Ik probeer windows xp te installeren als mijn pc al is opgestart. Als ik de windows xp cd erin stop en dan opnieuw opstart, start windows niet vanaf de cd, terwijl ik het wel juist heb ingesteld in mijn bios onder; boot sequence.

Iemand nog ideeen??

Laatst bewerkt:
hoe kan ik vanuit de opstart cd installeren als windows de cd niet pakt?

Windows moet je cd ook niet pakken, dat moet je computer doen. Dus nogmaals, je boot-volgorde in de bios aanpassen, cdrom als eerste en dan opstarten vanaf cd, dan werkt het wel!

Hier dezelfde melding

Sorry voor het openen van deze 'oude' thread, maar ik heb hier hetzelfde probleem en al geprobeerd wat hierin verteld wordt.

Met 1 uitzondering. Ik kan geen upgrade uitvoeren van Windows XP Home naar Prof als ik vanaf de cd opstart (geen upgrade cd en ook geen illegale!). Hij pakt de vorige installatie niet waardoor ik niet op herstellen kan drukken.

De programma's zijn wel belangrijk dat deze blijven bestaan, vandaar dat ik dus vanuit windows moet upgraden. En tijdens de installatie net na het invoeren van de CD-key dan krijg je deze melding. Erg irritant, omdat de installatie dan afgebroken wordt!

Kan iemand mij verder helpen? Er is nl niet veel over te vinden op internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan