Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe laptop met vista home edition.
Heb nieuwe partitie aangemaakt en stappen gevolgd via:
http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm
Nou ging ik rebooten met windows xp erin en dan laat ie de setup tot dat ie zegt:
windows laden..
En dan ineens krijg ik blauw scherm met:
Er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen ondernemen:
Controleer computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrolers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste manier is geconfigureerd en afgesloten. voer CHKDSK / F uitom te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
En dan nog een vage code eronder:
--- STOP: 0x00000007B (oxF78DA63C, Ox bla bla bla...
Iemand enig idee wat ik moet doen?
Ligt het soms aan vista? of mijn vaste schijf C:
Ik heb dus al een partitie gemaakt genaamd: M:
Maar ik kom niet eens aan installeren toe want voor ik kan gaan installeren komt die error..
Help..!
Greetz,
Abel
Ik heb een nieuwe laptop met vista home edition.
Heb nieuwe partitie aangemaakt en stappen gevolgd via:
http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm
Nou ging ik rebooten met windows xp erin en dan laat ie de setup tot dat ie zegt:
windows laden..
En dan ineens krijg ik blauw scherm met:
Er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen ondernemen:
Controleer computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrolers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste manier is geconfigureerd en afgesloten. voer CHKDSK / F uitom te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
En dan nog een vage code eronder:
--- STOP: 0x00000007B (oxF78DA63C, Ox bla bla bla...
Iemand enig idee wat ik moet doen?
Ligt het soms aan vista? of mijn vaste schijf C:
Ik heb dus al een partitie gemaakt genaamd: M:
Maar ik kom niet eens aan installeren toe want voor ik kan gaan installeren komt die error..
Help..!
Greetz,
Abel