fout bij installeren windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

vangelder2

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Berichten
106
Hallo,

Ik heb opnieuw windows XP op een computer gezet, maar nu als ik er op start kan ik kiezen tussen een Windows XP pro en nog een andere Windows XP pro. De 1 is het zelfde als ervoor. De ander is alles nieuw maar alle bestanden die ik had staan er nog steeds op? Wat heb ik fout gedaan? alles staat er nog op en wat kan ik nu het beste doen, want ik wil gewoon alles er af hebben.

mvg
 
Als je xp opnieuw installeert dan moet je eerst opstarten en naar je bios gaan (DEL) en dan naar BOOT opties en dan de cdrom als eerste opstart zetten druk op F10 om te saven .
De pc start nu op vanaf de cdrom, zorg dus dat de xp cd erin zit.

Je moet tijdens het proces wel kiezen voor de C:\ partitie en ook de optie formatteren.
 
Laatst bewerkt:
De laatste zin van sdr inderdaad.

Wat je nu gedaan hebt is de nieuwe install naast de oude plaatsen op een adnere partitie.
 
Bij opstarten 2x win xp pro

Hallo,

M'n titel zegt het al. Ik heb opnieuw windows er op gezet, en 1 doet het ander niet. Maar hoe krijg ik die ene die het niet doet weg zodat die gewoon opstart in plaats van dat ik steeds moet kiezen.
 
uitgaande van een Engelse versie:

rclick op "my computer", properties. Advanced -> startup and recovery; juiste selecteren en wachttijd uitzetten

indien je goed weet wat je doet:

start -> run -> msconfig -> "boot" tab ; en hier de oude kapotte versie verwijderen
 
Probleem met nieuw windows

Hallo,

Ik heb opnieuw win xp pro op computer gezet, maar nu heb ik geen internet niks. Ik heb een kabel, maar als ik hem er in doe gebeurd er niks. Wat moet ik doen?
Sorry als ik in verkeerde plek zit met me topic.

mvg
 
Hier een omschrijving omtrent het bestand Boot.ini dat je kunt aanpassen. Het lastige in jouw geval is dat je moet weten welke windows waar staat,omdat je 2 dezelfde versies hebt.Heb je b.v. de niet werkende versie op partitie 1 staan,dan moet je die verwijzing in de boot.ini weghalen. maak je hier een fout dan start de pc niet meer op.Je kan wellicht beter het programma EasyBCD gebruiken daar kun je dat makkelijker mee regelen.
 
Was het maar zo makkelijk,heb je alle drivers bij de fabrikant van je pc e/o moederbord geïnstalleerd?
 
Uhh, nee het is al beetje oude computer en wou er opnieuw win xp op hebben. wat kan ik nu doen?
 
Je moet de specs van je pc opgeven, gebruik PcWizard om de specs van je pc/moederbord te achterhalen dan zal ik de drivers voor je opzoeken. Is het een merk-pc? Merk en type.modelnr.
opgeven.
 
Geen idee wat je precies moet weten maar Mainboard is Gigabyte GA-K8N51GMF-9 Chipset: Athlon64/Opteron/Sempron (K8 Family) HyperTransport Technology Configuration. Bios: Award Software International, inc.
Moet je nog iets anders weten? Zeg even als je ontvangen hebt want ga zo slapen.

mvg
 
Ja hoor, hier kun je alle drivers downloaden pak de nieuwste datums en begin met als eerste je chipsetdriver te installeren en dan de rest.
Succes.
Edit: Bios hoef je niet te downloaden en ook niet SATA RAID (die apart staat omdat hij via F6 en floppy moet worden geladen is alleen nodig als je een Sata-schijf hebt)
Deze wel:
Chipset / LAN / SATA RAID
Audio
VGA
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik best doen want heb natuurlijk geen internet op die pc. Bestand opslaan en dn met externe hdd op andere pc zetten?
 
Ja, of met een usb-stick maar een externe schijf mag ook.Maar je moet ze niet op 'n andere pc zetten,gewoon knippen e/o kopiëren naar je eigen pc en van daaruit installeren,of direct van usb-stick installeren als je hem hebt ingeplugd.
 
Laatst bewerkt:
vangelder2,

Dit is nou het 3e topic wat je maakt over 'hetzelfde' probleem. De basis van jou vraag is het installeren van windows met alles er op en er aan.

Hou het dus mooi bij 1 topic. Dan heeft iedereen die het leest alle informatie bij de hand over wat er al is gebeurd.
 
en ik heb alle drie de topics samengevoegd.
het gaat fout door xp die er opnieuw opgezet is.
dus ga in dit topic verder als je nog meer problemen tegen komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan