fout bij laden besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goofbreukel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2005
Wilde vanmorgen windows XP home installeren op mijn nieuwe pc en ben bij de 2e vraag die werd gesteld gestopt. Heb de pc uitgezet. Net wilde ik opnieuw beginnen en heb de cd in het laadje gedaan maar nu geeft de pc bij opstarten de melding "fout bij laden besturingssysteem". De windows cd wordt niet meer opgestart. Heb de cd er al in gedaan voor het opstarten. Daarna na het opstarten geprobeerd. Weet iemand wat ik moet doen (heb weinig ervaring!)

Bios

Boot sequence in bios aanpassen.

Bij lege HDD start hij vanzelf van CD-Rom. Maar nu is hij niet meer leeg vandaar.

Eric.

Re: Bios

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Boot sequence in bios aanpassen.

Bij lege HDD start hij vanzelf van CD-Rom. Maar nu is hij niet meer leeg vandaar.

Eric.

Ik weet hoe ik in de bios kom, maar wat moet ik daarna precies doen? Hoe pas ik die boot sequence aan? Of hoe haal ik de HDD weer leeg? (ps. ik ben een zeer onervaren gebruiker, doe dit voor het eerst! )

Blader door de opties heen. Er kan bijna niets fout gaan. Je moet op zoek gaan naar: Boot Device Priority

HDD leeghalen wijst voor zich als je de setup-wizard van XP volgt. :)

amibios_120rf2_boot_priority.gif

bootdisk_002.gif

Laatst bewerkt:
Bios

Meestal kom je in het bios door op [Del] te drukken.

Maar soms is het [Esc] , [F10], [F12] of een andere functie toets.

Dus gewoon op de bovenste rij "rammen" als je het niet weet. Maar niet zo hard dat je twee halve toesenborden over houdt.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan