• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij laden van DLL (Fout 48)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost.van.Steeg

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Ik heb een Excel bestand overgezet van mijn eigen pc (gemaakt in Excel 2003 Engelse versie), naar de pc van een vriend. Hier probeer ik hem te openen met Excel 2003 NL versie. Ik krijg dan dus de foutmelding "Fout bij laden van DLL". De help functie helpt mij niet echt verder.

Weet iemand welke stappen ik moet nemen om dit probleem op te lossen?

1 fout dat ik inmiddels ontdekt heb zit in de verwijzingen. Er wordt verwezen naar de object library uit Microsoft Word 12.0, maar hier staat groot voor dat deze ontbreekt.
Ik heb geprobeerd het vinkje weg te halen, maar op het moment dat ik het venster afsluit krijg ik wederom de foutmelding "Fout bij laden DLL" en is het vinkje weer aanwezig.

Probeer dit eens

Ga naar configuratiescherm > Software > Microsof Office > Wijzigen > Herstellen.

ok, bedankt voor je reply, heb het gedaan. De boel is hersteld. Programma opnieuw opgestart. Tijdens het opstarten opnieuw "Fout bij het laden DLL".

Bij verwijzingen nog steeds de fout: ONTBREEKT: Microsoft Word 12.0 Object library
Ik kan deze niet wegvinken. De meeste functie werken echter nog wel redelijk. Alleen krijg ik bij veel acties de foutmelding en kan ik niet in bepaalde modules werken.

ok, bedankt voor je reply, heb het gedaan. De boel is hersteld. Programma opnieuw opgestart. Tijdens het opstarten opnieuw "Fout bij het laden DLL".

Bij verwijzingen nog steeds de fout: ONTBREEKT: Microsoft Word 12.0 Object library
Ik kan deze niet wegvinken. De meeste functie werken echter nog wel redelijk. Alleen krijg ik bij veel acties de foutmelding en kan ik niet in bepaalde modules werken.

Zie eens in VBE naar Tools > References. Bedoel je dat je daar niet de benodigde referentie kan aanmaken? Anders moet je dat eens eerst proberen.

Wigi

Dag Wigi,

Daar heb ik inderdaad staan dat de link niet gemaakt kan worden. Hij staat wel aagevinkt (omdat ik op mijn andere pc deze link heb aangemaakt), maar op die andere pc heb ik wel de Microsoft word 12.0 library, en hier de Microsoft Word 11.0 library. Tenministe, ik denk dat hier de fout zit. Maar zolang ik de link naar de MS Word 12.0 Lib niet kan verwijderen, blijf ik de foutmelding krijgen bij het uitvoeren van macro's "Fout bij laden van DLL".

Hoi Joost.van.Steeg,

Als het nog steeds niet lukt, kun je dan je hele bestand hier plaatsen.

Het orgineel kan ik niet plaatsen gezien er vertrouwelijke informatie in staat. Ik kan het bestand ook niet wijzigen (vertrouwelijke info. eruit halen) en dan opslaan. Wederom een foutmelding. Ik denk dat ik het document thuis open, de link naar de Word 12.0 library hier probeer te verwijderen, en vervolgens hier weer installeren en de link leggen naar de word 11.0 lib. Ik ga er vanuit dat er geen grote verschillen zitten tussen de objecten uit de verschillende bibliotheken (?)

En nu ik hier toch zit, weet iemand of het mogelijk is om gekleurde achtergrond niet mee te printen. Dit zou ik graag willen zodat de gebruiker kan zien welke vakjes hij in moet vullen op de sheet, zonder dat ik allemaal vrolijke kleurtjes op de print krijg.

Hoi Joost.van.Steeg,

Als je de verwijzing eruit krijgt, dan kun je misschien beter met late binding werken

Klein voorbeeldje hieronder:
Code:
Dim wrdApp As Word.Application
Dim wrdDoc As Word.Document
Dim i As Integer
    Set wrdApp = CreateObject("Word.Application")
    wrdApp.Visible = True

Een groter voorbeeld staat bijvoorbeeld op http://www.exceltip.com/st/Control_Word_from_Excel_using_VBA_in_Microsoft_Excel/465.html

Of zoek met Google op word.application

Ik denk dat je voor je kleur probleem ik denk dat je beter een nieuwe topic kunt openen, en eventueel met een voorbeeld bestandje om het te verduidelijken

bedankt voor je reactie Spiderman.
Ik zal mij een volgende keer verdiepen in het werken met late bindingen, hier ben ik nog niet zo mee bekend.

Het probleem is inmiddels opgelost door in het orginele bestand de verbindind met MS Word object lib 12.0 te verbreken en vervolgens na het kopieren van het bestand de verbinding met MS word obj lib 11.0 te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan