"fout bij lezen schijf"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Action Boy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
mijn computer op een doordeweekse woensdag zeer normaal afgesloten, donderdagochtend start ik hem weer op, maar er verchijnt enkel een zwart scherm met de tekst:

"fout bij lezen schijf, druk ctrl + alt +del om opnieuw op te starten."

Als je dat doet, gebeurd hetzelfde liedje weer van voor af aan. Ik kan niet opstarten in veilige modus, ik weet echt niet wat ik moet doen. Mijn harde schijf wordt in andere pc's ook niet herkend als slave of master. Ik vrees dus het ergste!

Dit is mijn laatste hoop om mijn ondertussen bijna 4000 tallige mp3 collectie te redden (stommerik dat ik ben zonder back-up)

KAN IEMAND MIJ SVP HELPEN???

groeten

Action Boy

je kan kijken of ze er in de computerwinkel nog iets mee kunnen doen

hoe kan ik nou een programma gebruiken als ik mijn pc niet eens opgestart krijg?

windows versie ?

2000
xp home
xp pro

Hallo

Hoor je deze harddisk nog draaien ??

Indien niet , en de data op deze schijf is voor u belangrijk genoeg , dan zou je nog altijd kunnen overwegen om de printplaat met defekte elektronika te vervangen door een identiek exemplaar . "zelfde capaciteit harddisk"

Meestal is het de elektronika die sneuveld , zelden de motortjes die de koppen en de platters doen draaien.

Peter

Geplaatst door Action Boy
hoe kan ik nou een programma gebruiken als ik mijn pc niet eens opgestart krijg?

je moet natuurlijk jouw schijf in een andere pc hangen en via de andere pc dmv zo'n programma proberen de schijf te benaderen. Er bestaan zelfs programma's die zelfs niet herkende schijven kunnen lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan