fout bij mail verzenden/ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patriciaa

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Als ik outlook express start of druk op verzenden/ontvangen krijg ik deze foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

De verbinding met internet is verder prima en ik heb niets veranderd aan de instellingen oid.

Bedankt voor de tip.
Ik heb het geprobeerd, maar helaas, de foutmelding blijft en er wordt nog steeds geen mail ontvangen en verzonden.

Het je onlangs iets nieuws geinstalleerd¿

En staat bij inkomend en uitgaande mail. mail.chello.nl

Misschien iets verandert aan de firewall ?

gr.Marcel

Hallo Marcel.

Omdat mijn firewall (Norton) een aantal keer per dag een foutmelding geeft en er dan mee uitscheidt, toch even bij de instellingen wezen kijken. Er viel mij toen niets op, er stond immers "alles toestaan". Nu heb ik hem toch op automatisch gezet en het probleem van outlook is opgelost :thumb:
Nu nog erachter zien te komen wat er mis is met mijn firewall :(

ben blij dat outlook probleem is opgelost.

Heb je Norton pas nieuw.. of langer in gebruik voordat je de problemen had.

gr. Marcel

Ik heb hem sinds 3 oktober in gebruik en sinds ik op een site ben geweest (weet niet welke, het was iets waarvan een kennis zei dat je muziek kon downloaden, wat ik besloot toch maar niet te doen) vorige week, geeft hij die foutmelding. Vervolgens aan mn kennis gevraagd of hij er ook last van had, maar hij schijnt al jaren gebruik te maken van die site zonder problemen en hij zei dat het niet aan die site kon liggen. Een andere site of verandering van instellingen bijvoorbeeld kan ik niet bedenken. Verder alleen mn email gechecked die avond.

Ondanks Norton , en zeker op muziek download sites, is het oppassen voor spyware , hijackers etc....
Zelf gebruik ik Norton niet, dus weet niet hoever hij spyware tegen gaat. En qua instellingen van Norton firewall zou je de andere helpers beter kunnen vragen, mocht je dat nodig hebben. Verder hoop ik dat outlook express het goed blijft doen bij je.

Gr. Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan