Fout bij ontvangen van fax.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Heb sinds gisteren de XP fax module geïnstalleerd.
Voorheen gebruikte ik de Bitware Cheyenne Fax module.

Mijn probleem: ik hoor het rinkelen bij het binnenkomen van een fax, zie
ook "de oproep is beantwoord". Leek mij dus in orde. Maar na ongeveer een 40-tal seconden krijg ik het bericht:

"Er is een fout opgetreden bij het ontvangen van de fax"

Is het mogelijk dat de Bitware-software, die nog steeds op mijn PC aanwezig is (alhoewel niet geactiveerd) dit probleem teweegbrengt.

Ik verkeer in dezelfde situatie. Ben weer van plan naar Bitware terug te keren.
Het bij XP geleverde faxprogramma is een heel miniem programmaatje, althans heeft weinig functie. Eigenlijk kun je er alleen maar faxen mee versturen.
Bij ontvangen moet je aangeven 'ontvang die fax'.

Overigens zou het best zo kunnen zijn dat de oude programmatuur ook nog roet in het eten gooit.

Ik ben in feite ook wel tevreden van Bitware.

De reden waarom ik wil veranderen is de volgende: als ik een fax wil versturen die bvb een tekst en handtekening bevat en die dus eerst moet worden gescand...dan weet ik absoluut niet hoe dit moet worden verstuurd. Het werkt niet langs "printer". En ik gebruik Bitware al enkele jaren.
Om dit te verhelpen verstuur ik altijd een email + bijlage.

Omdat dit met de fax van XP leek te gaan...

Volgens mijn laatste gegevens zou Bitware moeten worden verwijderd (o.a. uit het register) om de XP-fax correct te laten funtioneren.

Ik probeer het.

Je kunt ook van je handtekening een plaatje maken en die copieren naar het document die je wilt verzenden.

Verder heb ik een vreemde constructie om ingevulde formulieren te faxen n.l. via een 1990 programma op een 1993 computer die aan het netwerk hangt.......

Weet gij misschien of het normaal is dat als mijn telefoon rinkelt ook de fax in mijn computer belt en hoe dat eventueel kan verholpen worden.
Ook tijdens een gesprek wordt continu de piep van de fax gehoord.

Dat betekent dat de fax open staat in de ontvangstmode. Er moet dus ergens een instelling zijn die dat uit zet. Dus even in de instructies rondneuzen.

Een fax moet open staan als er alleen faxen op die lijn binnenkomen, in andere gevallen kan men de fax beter afsluiten voor ontvangst en pas open zetten als men bij het opnemen van de telefoon hoort dat het een fax is.

Juist.
Ik heb ondertussen ontvangst uitgeschakeld in de faxconfiguratie.
En dat zou moeten resultaat geven...wachten op de volgende fax...

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan