fout bij openen map

Status
Niet open voor verdere reacties.

snuffy

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2001
tijdens het openen van sommige mappen met als inhoud jpeg afbeeldingen en tijdens de verandering van de ikoon naar te openen met" windowsviewer" blijft deze operatie in de helft van de afbeeldingen vastzitten en verschijnt "in explorer-exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten"
waarna ofwel de PC vastloopt of de opening van de map verdwijnt en het bureaublad verschijnt.
Bij andere mappen met ook jpeg afbeeldingen verloopt alles normaal

Weet er iemand raad ??????????????????????

Als ik dat goed begrijp en lees dan gebruik je de optie "openen me"t in je snelmenu :)

Wanneer explorer bevriest tijdens gebruik van het snelmenu kan het zijn dat een van de snelmenu items corrupt is geraakt.. Er zijn ongelofelijk veel vermeldingen in je register van programma's die je shell roepen voor een snelmenu vermelding.. Meestal is de veroorzaker een item van een of andere software die je geïnstalleerd hebt zoals bijvoorbeeld winzip of winrar maar het kan ook office of je antivirusprogramma zijn (Denk aan scan map of bestand)..

Download en installeer ShexView http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html hiermee kan je al je snelmenu vermeldingen vinden die je systeem rijk is en kan je ze hiermee in of uitschakelen.. Zoek eerst alle vermeldingen die niet van Microsoft programma's zijn en schakel ze uit , indien het probleem nu opgelost is moet je ze systematisch weer in gaan schakelen om het programma te vinden die dat veroorzaakt.. Dan kan je er voor kiezen het snelmenu voor dit programma uitgeschakeld te houden of het programma opnieuw installeren..

Indien het een snelmenu item van microsoft zelf is dan moet er waarschijnlijk een dll bestand opnieuw geregistreerd worden :) maar eerst moet je hem zien te vinden met shexview, als daar het probleem zit natuurlijk..

:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de interventie maar voor een halve leek toch wat te ingewikkeld om in die hooiberg naar mijn naald te zoeken
groetjes

Nou het ziet er ingewikkelder uit dan het werkelijk is, indien je het progje shexview hebt geïnstalleerd en je opent het zal het dus alle vermeldingen opsommen die geïnstalleerd zijn.
Achteraan het rijtje zie je "Company" staan, daar wordt weergegeven van welke firma(software) deze snel menu item is, is die van Windows zelf dan staat daar dus "Microsoft"

Je zal dat gedeelte toch zelf moeten ondernemen om er achter te komen of daar je probleem zit.. Laat je niet verblinden door de hoeveelheid vermeldingen en lees alle regels gewoon even door en kijk dus bij "Company" van waar hij komt staat daar geen "Microsoft" schakel hem dan uit.. :)

Laatst bewerkt:
U hebt volledig gelijk ,
Heb een 10tal verdachten items gesloten en alles werkt nu prachtig
Zal nadien wel zien als er een prog niet werkt en dan kan ik nog altijd dat gaan openen

Van harte bedankt voor uwe raad (ik zou er nooit achter gekomen zijn )

Groetjes Snuffy

:) Fijn
Het zal niet zo'n vaart lopen dat er een progje niet meer werkt, je bent alleen maar de snelmenu functie kwijt.. Dus het betreffende programma zal niet meer vanaf je rechts click snel menu te bedienen zijn.. Verder verlies je helemaal niets en blijven alle functies vanuit het programma zelf beschikbaar...

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan