Fout bij opstarten Windows ME

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anlon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Anlon

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Een kennis van mij heeft een probleem met het opstarten van haar Compacq computer, waarop windows ME is geïnstalleerd.
De foutmelding luidt:
"Fpqf heeft een fout veroorzaakt in FPQF.exe.
Fpqf wordt afgesloten.
Als er zich problemen blijven voorzoen, start dan de computer opnieuw op". (Optie "Sluiten")

Hoewel er zich geen echte problemen voordoen duurt het bijvoorbeeld erg lang bij bijv OutlookExpress voordat het inbelscherm verschijnt.

Opnieuw opstarten heplt niet; foutmelding blijft.

Wat kan het probleem zijn?

Het opzoeken van het bestand op mijn computer (met windows XP) levert geen bestand op ("bestand niet gevonden") Onder XP bestaat dit mogelijk niet???

Het kan natuurlijk ook voortkomen uit een ander programma?? Hoewel het een Windows foutmelding lijkt (zie bijlage)

CC

Bijlagen

Google kent het bestand ook niet. Meestal zegt dat dat het geen windows-bestand is. Want je bent haast nooit de enigste op de hele wereld met een probleem ;)

Dan zou een logisch gevolg daarvan kunnen zijn dat er iets van spyware/virus op die pc zit. Of misschien verwijdert is, maar dat ie er toch nog ergens naar verwijst.
Ik denk dat je daarom het beste eventjes daarop kan scannen, en/of een hijackthis-logje kan posten op het forum.

Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk ;)

Bedankt voor de reactie, maar wat bedoel je met "daarop scannen"? Ik heb inderdaad een virus verwijderd met een virusscanner; nu wordt geen virus meer gevonden.
Tevens ben ik onvoldoende ingevoerd in het jargon blijkbaar want hoewel ik de term hijack wel eens gehoord heb, weet ik niet wat ik hier mee moet doen!

Ik hoor het graag iets concreter. BVD.

CC

Misschien dit even doorlezen, daar staat alles netjes in. Met verwijzingen naar de juiste plekken op het forum. Dan moet het allemaal lukken :)

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan