• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout bij sheet kopieren vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt aan alle helpers.
Dankzij jullie tips en combinaties van codes van andere progjes die ik al heb gemaakt (ook met de nodige hulp), is het mij na lang zwoegen, sukkelen, zoeken gelukt om alles eindelijk goed te hebben.
Het bijhorende filetje toont alles.
De codes staan achter de sheets "LigaData" en "Blad2"(verborgen).
En achter de frm's LigaGegevens en Spelers.
Op de startpagina staan buttons om de frm's te openen.
Als iemand eens wil testen wat er gebeurt. De LigaGegevens en Teams zijn al ingevuld (daar moet je dus niets mee)
Spelers kan je inbrengen met de button Spelers Inbrengen.
Als je een nummer kiest onder "iD" en dat is reeds in gebruik, komt er automatisch een naam in de txt onder Naam te staan.

@Harry,
Ik heb even de "Spelerssheet" en het "Teamssheet" gekopieerd van het originele. Wel even de koppelingen eruit gehaald.

Nogmaals iederen bedankt
Grtjs.
Armand

Bijlagen

Hallo Armand,

Heb getest en wordt er niet vrolijk van: invoeren van een speler geeft een foutmelding op regl 8 van Worksheet_Change: "naam bestaat al" en invoer ven een nieuwe liga/team werkt ook niet

Hallo Jan

De foutmelding die je krijgt is omdat je een iD nummer intikt dat reeds is toegewezen aan een speler.
Dit geld ook voor de Teams.
Bij de teams mag je in dit stadium niets doen(heb ik al gedaan), deze worden steeds in het begin van het seizoen ingebracht en er kunnen geen nieuwe teams meer inschrijven als het seizoen al begonnen is.

Ik heb nu de bestaande leden en hun sheets verwijderd, behalve de speler met id "1"
Nu moet je maar eens in iD nummer "1" invullen, dan kan je zien in txt achter "Naam" dat dit iD reeds is toegewezen aan een lid en weet je dus dat dit iD niet kan gebruiken worden.
Als je dan eerder welk id nummer inbrengt kan je wel de rest invullen (opslaan knop in vak "Liga Gegevens")
Het volgende ben ik juist mee klaar.
Tevens kan je onder "Overige Info" zien wat de nog ontbrekende gegevens zijn (als je het id nummer van een lid inbrengt onder "Liga Gegevens") en kan je de overige info aanvullen of verbeteren met de knop opslaan in "Overige Gegevens"
Doe maar eens de test met eerst id "1", maar dan niet opslaan.
Vervolgens eerder welk getal tussen 2 en 250, een naam inbrengen en opslaan.
Vervolgens het ingebrachte getal opnieuw inbrengen en Overige Info aanvullen en dan daar op opslaan (niet terug in "Liga Gegevens).

Grtjs.
Armand

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan