Fout bij updaten NIS 2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Nu heb ik weer eens wat hulp nodig. Even een duidelijke uitleg: Kennis had problemen met de PC: traag, oude McAfee werkte niet meer, etc.
De PC is een Pentium 3 met XP Pro.
Ik heen: AdAware, Spybot, SpywareBlaster er op. Was van plan om ook SpywareGuard er op te gooien maar lukte dus niet (vreemd).
Jv16 Power Tools ook er op: vond 720 ongeldige sleutels maar ik kan ze niet verwijderen = PC (programma) loopt vast, gebeurd dus niets.
Heb ook NIS 2002 er op gezet. Direct BINGO = W32.Swen.A@worm.
Heb de verwijder tool van Symantec gedownload en weg was Swen.
Als ik NIS probeer te updaten krijg ik 2 foutmeldingen.
1 bij Anti Virus 2002. Bij details staat dan: Windows 2000 NAVNT 8.00
2 bij Security Update. Bij details staat dan: Windows 2000 NIS 4.0
Ik hoop dat alles duidelijk is. Dus de vraag: waarom krijg ik deze foutmeldingen dus kan niet updaten? En waarom dat Windows 2000 als op dat PC XP Pro staat?
Heeft dit te maken met de eigen firewall van XP Pro? En zo ja, hoe schakel ik deze dan uit?
Oh, ja: ik vond nog in het opstart lijst (msconfig) ook nog: dit.exe.
Wat is dit? Kent iemand deze en kan dit weg??

Alvast bedankt
Falco

Bedankt Elisa :D
Dus dat: dit.exe hoort bij Flash memory cards en het is geen 'rommel'?
Ik ga morgen/vandaag dus dat mens bellen over dit.

Groetjes :D
Falco

Uitzetten firewall in XP: Rechtsklik op mijn Netwerklocaties en klik vervolgens op eigenschappen. Bij een van de verbindingen staat een klein sleuteltje. Rechtsklik op die verbinding en kies voor Geavanceerd, vink het daar uit.
Ingebouwde Windows-XP-Firewall

Laatst bewerkt:
Bedankt Gezina :thumb: !!
Zou de foutmelding over updaten daar aan liggen?

Falco

Geen idee Falconetti, heel vreemd als die persoon XP pro op de pc draait en de foutmeldingen verwijzen naar Win2k, Misschien stond die OS hiervoor op de pc? Echt virusvrij ook? (in veilge modus, uitzetten system restore en daarna weer aan) Probeer nog een keer NIS 2002 (is niet de meest stabiele versie trouwens, moet deze vanmiddag (2e poging) ook bij iemand erop zetten :confused:...) te installeren na zorgvuldige verwijdering.

Op dat PC stond eerst ME en vervolgens hebben ze XP Pro erop gezet.
Het leek wel virusvrij, gisteren. Ik heb zelf nooit echt problemen met NIS 2002.
Het ‘probleem’ (soms) met helpen van anderen is: ze hebben een zootje op de PC. Alles onoverzichtelijk, van alles er op = DAP, Incredi Mail, onzinnige routeplanners, etc, etc.

Nou, da's helemaal vreemd dan qua eerst ME. Ik (+hulptroep) heb bij die lui dus getracht de NIS 2002 wéér te installeren, niet gelukt (nisserv-fout en kernel-fout), wel is gelukt de NAV 2002 en een verse ZA. Die pc is een Packard H(B)ell inclusief de extra rotzooi van PC+ van hen zelf, lijkt op die pc van jouw kennis. Alles wat maar ook enigszins het net op wil verwijderd. Heb verder dus wel gemerkt dat een uninstall heel grondig moet gebeuren, inclusief wroeten in het register, Regcleaner, mappen weggoien en absoluut dat RNIS-tooltje gebruiken. Misschien komt Saldos nog langs om je helpen. Ik heb er verder nog niks relevants over kunnen vinden. :confused:

Soms ben ik verbaasd wat een rotzooi sommigen op hun PC hebben. Bovendien zit absoluut geen enkel systeem in hun manier van werken.
Puur persoonlijke mening: ik vindt dat Incredi Mail maar 10x niets. Men zegt: ‘maar het ziet toch leuk uit’. Dat zou wel maar voor 1 achtergrond + wat poppetjes duurt wel 10x zo lang tot 1 mail binnen komt.
Ik heb ze nog gemaild (heb zelf te druk met kerst en zo) maar nog niets gehoord.
Ik ben ook benieuwd als Saldos nog wat extra weet. Jij weet ook vrij veel van Norton.
We wachten nog even af.

Falco

Over dat Incredimail ben ik volkomen met je eens. Daarbij komt nog dat ik elke keer zo'n opgeleukt Incredimailtje eerst moet onderzoeken alvorens te openen (rechtsklik/bron), aangezien zulks door mijn provider als spam wordt aangemerkt. Moest verboden worden! Zit er niet meer info bij die eerdere genoemde 2 foutmeldingen? Laat die kennis eens in de logboeken van XP kijken: Start/Configuratiescherm/Prestatie en Onderhoud/Systeembeheer/Logboeken, aldaar kan je klikken op Toepassing/Beveiliging <--(voorkeur) of Systeem; in het rechter scherm zie je eventueel rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Als je dan op die twee witte velletjes klik, kan je het bericht kopiëren en dan hier posten.

Ik heb nog niets gehoord van hun. Ik ga ze nog mailen.
Is de NIS 2004 goed? Werkt het perfekt?
Ik gebruik nu NIS 2002 maar ik dacht om 2004 op de PC te gooien.
Wat denk jij?

Falco

Je hoort er verschillende meningen over, het werkt goed of niet goed. Schijnt wel sneller te draaien als de 2003. Mocht je problemen ondervinden dan kan het goed verwijderen wat lastig zijn omdat het RNIS-tooltje (nog) niet voor deze versie werkt. Je zou een nieuwe topic kunnen starten en vragen naar de ervaringen. :)

Tja, wat is sneller? Het scannen voor virussen? Ik ga het zelf 1 proberen maar misschien is een goed idee voor 1 topic. Maar ja, je hebt zo veel meningen, PC’s, systemen, noem maar op.
Ik draai hier al lang NIS 2002 en was tevreden mee. Toch de laatste tijd vrij regelmatig virussen na on-line gamen van 1 van mijn dochters.
Nu heb ik de boel wat ‘strakker’ gezet maar nu krijg ik klachten hier: dat of dat site opent niet. Dus dan moet ik steeds in de lijst van Norton duiken om 1 of andere pagina vrij te zetten.
Wat betreft mijn kennissen: kreeg net 1 mail binnen. PC is erg traag en onstabiel.
De 720 bestanden zijn verwijdert met jv16 Power Tools maar ze komen steeds terug?? Erg vreemd.
Aan het einde misschien is het beter om dat PC echt leeg te halen en alles opnieuw erop te zetten.
groetjes
Falco

Falconetti: volg dit artikel even:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256bfb007aa80e?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Klik in het artikel op consumer en doe wat er in staat. Dat zou je probleem moeten oplossen.

Helpt dat niet niet, deinstalleer dan NAV dan vanaf hier met de RNAV:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256ace0076cc02?OpenDocument&src=bar_sch_nam

En deinstalleer dan de NIS firewall met de RNIS vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam

En installeer NIS dan opnieuw, maar sluit wel alle toepassingen en processen af eerst af.
Dat kun je doen door naar ALT-CTRL-DEL te gaan en daar bij applicaties alles te beeindigen en daarna bij processen alles te beeindigen. Er zullen natuurlijk wel dingen zijn die je niet kunt beeindigen. Maak je daar geen zorgen over.

Restart de pc daarna en doe dan een live update.

p.s. ik raad je wel aan om hem te upgraden naar NAV 2003 of 2004 want 2002 is al verouderd.

En wat je vraag betreft over waarom er staat:

Windows 2000 NAVNT 8.00
Windows 2000 NIS 4.0

Dat komt omdat windows XP gebasserd is op een windows 2000 systeem.

Bedankt Saldos ! :thumb:

Heb nu beide remove tools. Het wordt na oud&nieuw dat ik dat mens kan helpen.

Moet ik echt ALLES uitzetten via Ctrl-Alt-Del ? Werkt de PC dan nog wel?

Ik dacht al aan upgrade naar NIS 2004. Maar stel dat deze niet echt bevalt? Daar is geen remove tool voor..

Groetjes
Falco

Graag gedaan Falconetti.

Wat betreft de processen is het zo dat je alles mag uitzetten. Het enige wat je niet uit kunt zetten is de windows installer omdat je die nodig hebt om te installeren.

En als je NIS 2004 niet kunt verwijderen, dan is hij makkelijk handmatig te verwijderen. Zo moeilijk is dat niet.

Graag gedaan falconetti. Jij ook prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan