• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij vernieuwen tabel excel 2007 en 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralbers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een tabel uit access in een excelbestand zitten die iedere dag vernieuwd moet worden door verschillende gebruikers.
Het probleem is echter dat sommige gebruikers office 2007 hebben en sommige office 2010.

In 2010 werkt het allemaal perfect

In 2007 krijg ik echter een foutmelding:
kan het instaleerbare ISAM-bestand niet vinden.

En vervolgend:
Gegevensbestand G:\xxx\xxx\database.accdb is niet gevonden.
Wilt u verbinding maken met G:\xxx\xxx\database.accdb?

Als ik vervolgens op een andere office 2010 computer hetzelfde probeer werkt het perfect

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Groeten Roel

Heeft iedereen wel (lees- en schrijf)toegang tot G:\xxx\xxx\database.accdb ??

Tijs.

Ja volgens mij wel

Het bestand staat op een gedeelde schijf
waar iedereen gewoon bestanden kan openen aanmaken kopieren wijzigen en alles

Ik heb ook onder hetzelfde account op meerdere computers gewerkt en daarkrijg ik hetzelfde probleem

Ok, dan is dat (alvast) duidelijk.
Ik heb geen verdere hulp bij je vraag, hopelijk anderen wel.

Tijs.

Foutmeldingen met het ISAM-bestand worden vaak veroorzaakt door de connection string. Hoe ziet jouw connection string eruit?

Ik weet niet zo goed waar ik de connection string kan vinden.
Maar het klinkt als

Code:
Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=G:\xxx\xxx\databasea.accdb;Mode=Share Deny Write;Extended Properties="";Jet OLEDB:System database="";Jet OLEDB:Registry Path="";Jet OLEDB:Engine Type=6;Jet OLEDB:Database Locking Mode=0;Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password="";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False;Jet OLEDB:Support Complex Data=False;Jet OLEDB:Bypass UserInfo Validation=False

Is dit hetzelfde?

Dat is inderdaad de connection string. Ik ben geen expert op het gebied van connection strings, maar je zou eens kunnen proberen om Engine Type=6 te vervangen door Engine Type=5.

Als ik het aanpas naar type 5 krijg ik nog steeds dezelfde melding helaas

Probeer dan eens om de volgende code toe te voegen aan de connection string:
;Jet OLEDB:Bypass UserInfo Validation=False

De eerste stond idd al in de string

De tweede oplossing had echter ook geen resultaat

Maar voor die site moet ik me registreren met credit card gegevens enzo
Dus daar heb ik niet zoveel zin in

Misschien kun je de tekst kopieren?

Ga je niet scheef op de 'share deny write' setting? Dit gaat ervoor zorgen dat anderen de DB niet in write-modus kunnen openen - zou overigens niet weten waarom dit dan geen effect in 2010 zou hebben en wel in 2007.

Deze werkt wel beter
Ik heb helaas de rest van de dag niet echt meer tijd dit te testen

Maar morgenvroeg ga ik hier mee beginnen

Ik heb de share en deny aangepast maar dat geeft hetzelfde resultaat

Kan het er mee te maken hebben dat er geen access 2010 op deze computers staat?

Als ik de link van rebmog goed lees is er dus geen oplossing behalve office 2010 instaleren?
of zal access 2010 voldoende zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan