Fout bij verwijderen van map...

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Berichten
1.585
Hallo....

Eerst kreeg ik een foutmelding dat windows de map 'C:/programe files' niet kan vinden...

Nu telkens als ik een bestand wilt verwijderen dat zegt hij het volgende:


KAN ....... NIET VERWIJDEREN. HET IS DOOR IEMAND ANDERS OF DOOR EEN PROGRAMMA IN GEBRUIK. SLUIT ALLE PROGRAMMA'S DIE HET BESTAND MOGELIJK IN GEBRUIK HEBBEN EN PROBEER HET OPNIEUW...

Maar alle mappen/bestanden heb ik al afgesloten...
Hoe los ik dit op ?
 
verwijder de map in veilige modus.
om daar te geraken tokkel je tijdens het starten op F8, daarna krijg je een menu waar je kan kiezen voor opstarten in veilige modus.Kijk wel uit wat je wegkiepert ...
 
heb ik recentelijk ook gehad, wellicht een heel klein bugje in XP of misschien wel een spy-progje of een klein virus.

Ik had in een map downloads 2 bestanden staan *.MPG die ik niet mocht verwijderen van XP, zelfde boodschappen als jij kreeg.

Ik meende "slim" te zijn en in de veilige modus het varkentje te wassen, mispoes, ook daar zei Windows dat de bestanden in gebruik waren.

Dan maar de dosprompt geprobeerd in de veilige modus, fout !!! je raadt het al......... bestanden in gebruik.

De oplossing bij mij ? Zoooooooooo simpel, in de veilige modus niet die 2 *.MPG bestanden proberen te wissen, maar de MAP downloads waarin die 2 bestanden stonden en het frappante was dat ik de hele map WEL mocht verwijderen van Windows. (toen was ik tevens die 2 bestandjes kwijt)

Suc6 !
 
misschien is er iets gebeurd??? ik zou als ik jouw was ff een systeemherstel doen, bijvoorbeeld naar een dag voordat het probleem onstond ( als dat mogenlijk is).


suc6

harry
 
Er is blijkbaar toch een programma dat het bestnd gebruikt. Je moet dus niet je mappen afsluiten, maar het programma dat het bestand gebruikt.

Omdat in de veilige modus alleen de hoogst noodzakelijke programma's opstarten is de kans groter dat het daar wel lukt, kijk inderdaad wel uit wat je doet. Als het betreffende bestand nodig is voor het draaiene van het programma heb je een probleem als het er niet meer is en je wilt het opstarten.
 
ik word zelden "pissig", maar dit is typisch zo'n thread waarin ik dat toch een beetje word!
Je probeert een zo goed mogelijk antwoord te geven (in dit geval gebaseerd op een meegemaakte mogelijk identieke situatie) en zit daartoe een minuutje of zo te typen en dan blijkt achteraf dat bij vraagsteller g*dn*ndeju toch ietsiepietsie "meer" aan de hand was dan alleen maar een bestandje niet kunnen verwijderen. Ik word daar triest van :confused:
 
Geplaatst door gast0225
ik word zelden "pissig", maar dit is typisch zo'n thread waarin ik dat toch een beetje word!
Je probeert een zo goed mogelijk antwoord te geven (in dit geval gebaseerd op een meegemaakte mogelijk identieke situatie) en zit daartoe een minuutje of zo te typen en dan blijkt achteraf dat bij vraagsteller g*dn*ndeju toch ietsiepietsie "meer" aan de hand was dan alleen maar een bestandje niet kunnen verwijderen. Ik word daar triest van :confused:
Ik had een beetje hetzelfde gevoel, ik probeerde het alleen heel netjes en objectief te verwoorden.
 
klopt, dat had ik gezien, maar zo nu en dan heb ik persoonlijk even de behoefte om even wat minder diplomatiek te zijn.
Veelal ben ik het 't wel, maar heeeeeeeeeeeeeee af en toe........ ;) :D
 
Een collega van me heeft hiervoor een toepasselijke spreuk bij haar buro hangen:
Ergert u niet, verwondert u slechts.
 
mensen zijn mensen...

In iedergeval bedankt... Maar dan ben je maar pissig... Ik wist toch niet of dit er bij hoorde of dat dit een virus was of dat het bij xp hoorde.... Alleen omdat het een xp foutje was zete ik het onder 'XP!'
 
inmiddels vergeven, maar zeg eens eerlijk,

ZO NAIEF

ben je toch niet ?

Iedereen die langer dan een week een pc heeft, weet of kan weten dat een virus de meest vreemde dingen met je pc kan doen, dus het feit dat jij een paar honderd virussen had, zou je sowieso als informatie hebben moeten geven toen je je probleem over het niet kunnen verwijderen van bestanden meldde.

Het advies dat je dan van mij had gekregen was:

stoppen met troubleshooting en een mooie / zuivere / cleane / heldere / schone / volledige FORMAT C: D: E: F: G: :H: I: etc. uitvoeren !!!

Als je zoveel virussen hebt gehad, dan komt daar toch een keer ellende van. Beter is in zo'n geval de machine lekker op te schonen, maar dan wel 101 %.
 
okey...

Okey... Maar ik dacht dat windows ermee te maken had.
Maargoed aan de eene kant begrijp ik je wel.En ik ben nu effe met dat 'sfc /scannow aan het proberen.:)
 
ok, alles oke nu, ik hoop echt dat het sfc/ "gebeuren" gaat werken voor je, maar als je niet al te veel ellende krijgt, blijft mijn advies in DIT geval : (na een paar honderd virusmeldingen)

FORMAT C: t/m Z: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Okey...

Jep ik heb het gedaan met die 'scan now' maar ik ben toch vanplan te formatteren want het is echt traag...

Maar ik kan dus nu het topic op opgelost zetten....:thumb:
 
dan stel ik alvast de gratische avast 4 voor ... deze anti-virus werkt zeer goed .

klik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan