Fout bij Verzenden en Ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
In Outlook 2002 onder Windows XP krijg ik de volgende foutmelding als ik op Verzenden en Ontvangen druk of F9:

Fout in de bewerking omdat er een probleem is met het register of installatie. Start Outlook opnieuw en probeer het nogmaals. Als het probleem zich blijft voordoen, installeert u Outlook dan opnieuw.

Outlook opnieuw gestart, ook de laptop, Outlook opnieuw geinstalleerd maar niks hielp. Als ik een nieuw bericht verzend met de knop Verzenden dan doet ie het goed. Als ik Alles verzenden en ontvangen (F9) doe dan geeft ie weer die fout en als ik alle accounts afzonderlijk doe dan gaat het goed. Het rare is dat op pc waar precies dezelfde instellingen in staan voor Outlook (gekopieerd via de Wizard) als op de laptop, het daar wel gewoon werkt.

Groeten van G.I. Jane

Deinstalleer office. Gebruik daarna eraser voor jouw office versie om alle achtergebleven registersleutels van office te verwijderen. Start opnieuw op. Installeer office opnieuw. Eraser kan je gratis downloaden van microsoft.

Ik kijk op de homepage van Microsoft en daar zie ik inderdaad iets staan van een eraser voor MS Office 2000. Nu heb ik het volgende gedaan: Standaard stond alleen XP home edition erop. Uitgebreid naar MS Office XP Pro met MS Outlook. Van MS Office 2000 heb ik het programma MS Frontpage geinstalleerd, omdat deze niet aanwezig is op de MS Office XP cd. Wellicht ligt het hieraan. Ik zal eens een herstelbewerking uitvoeren van het punt voordat ik Frontpage heb geinstalleerd.

Anders moet ik die eraser voor Office 2000 downloaden? of is er ook eentje voor XP?

Groeten van Jane en alvast bedankt voor je snelle reactie!!!

Voor zover ik weet is er voor iedere office versie een eraser. Zoek even op de site van microsoft, ik ben nu te duf om dat te doen :D .

Ik heb de eraser voor Office 2000 gedownload en geprobeerd het hiermee te verwijderen maar het gaat niet. MS ondersteund geen XP met dit programma, dit betekend dat je geen Office 2000 sporen op een XP machine kan verwijderen. Er is geen eraser voor XP of Office XP :( Ik heb het systeem opnieuw erop gezet, alle office onderdelen handmatig verwijderd, System Mechanic alle Office register onderdelen laten verwijderen. Maar helaas ik krijg iedere keer weer die melding, kan ik niet eens Verzenden en Ontvangen indrukken. :confused:

Jane

Ik heb net hetzelfde

Ik heb net hetzelfde onder office 2003. Ik draai deze nu al vier maanden zonder problemen, tot ik merkte dat ik al een aantal dagen geen mail meer ontving. Als ik F9 druk gebeurt er niks en als ik naar de accounts wil gaan kijken krijg ik het leuke bericht:
"Fout in de bewerking omdat er een probleem is met het register of de installatie. Start Outlook opnieuw en probeer het nogmaals. Als het probleem zich blijft voordoen, installeert u Outlook opnieuw."
Nu heb ik dat gedaan en hetzelfde resultaat.
Iemand een oplossing?

Hey Ircon, heb jij misschien ook Spybot draaien? Ik las in de Advanced mode dat als je daar iets wijzigt en je weet het niet zeker dat je register veranderingen kan krijgen die Microsoft Office in de war kan sturen. Vooral de instelling hieronder:

In Tools en dan Systems Internals. Ik snap daar toch niets van dus ik durf niks te verwijderen of aan te passen. Wellicht zit m hier het probleem of zoiets, want help gaf ook aan dat het naar files kan linken voor installatie van de eerste keer dat het gebruikt wordt.

Ik hoop er ooit achter te komen wat de fout is.

Jane

Ik heb een manier gevonden, bij toeval, om die melding niet meer te krijgen. Ik heb 2 groepen accounts, "normale Outlook" en Hotmail. In Extra, Instellingen voor verzenden en ontvangen, Groepen voor verzenden en ontvangen definieren heb ik het volgende gedaan: De "gewone" accounts laat ik op Deze opnemen bij verzenden en ontvangen (F9) aangevinkt staan (online en offline) en bij de Hotmail accounts vink je die verzenden en ontvangen knop indrukken uit. In plaats hiervan heb ik het gewoon om de 10 minuten laten controleren gezet en voila weg melding en ik kan gewoon weer Verzenden en Ontvangen indrukken of F9 zonder foutmelding! Misschien hebben andere mensen met dit probleem hier wat aan.

Groeten van Jane ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan