• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kinaj

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2017
Besten,

Ik ben bezig met een lijst te maken met medisch materiaal. Al dat medische materiaal vervalt na een bepaalde periode, en ik zou graag willen dat 2 maand op voorhand alles wat bijna vervalt in een ander kleurtje komt.
Nu wilde ik gebruik maken van voorwaardelijke opmaak in excel, maar telkens als ik de formule ( =$F9<(TODAY()-60) ) ingeef, doet mijn excel helemaal niet wat ik verwacht.
Ik heb een afbeelding om mijn probleem te illustreren.

Alvast bedankt.

Excel probleem.jpg

Het lijkt erop dat kolom F niet een echte datum bevat. Beter plaats je je document in plaats van een plaatje.

Ook is de data in kolom F niet kleiner dan vandaag -60.

Nuja, ik heb voor te proberen enkele data ingevoerd in het bestand.. Ik heb ook geprobeerd om enkel de cellen te selecteren met de data in, en daar de formula op te laten werken, maar dan kreeg ik al even rare uitwerkingen..
Hieronder het bestandje.

Bekijk bijlage BESTELLIJST EMT-A FINAL.xlsx

Hij doet het hier goed, al heb ik 'm wel iets aangepast:
Code:
=AND($F9>0;$F9<(TODAY()-60))

Ik heb die formule geprobeerd, maar dat deed het niet bij mij.

Ik heb de formule zelf aangepast, en ik ben er zelf uit gekomen, het was domweg de - die moest veranderen naar +.

=$F9<(TODAY()+60)

Ok, neen, toch niet, ik was te vroeg euforisch, het doet nog steeds niet wat het moet.

De formule die ik plaatste doet het hier prima in het document van #4.
Welk gebruik ik de NL versie ervan omdat ik een Nederlandse versie van Office heb.

Maar wat gaat er dan niet goed?
Probeer deze dan eens:
Code:
=AND($F9>0;$F9<(TODAY()+60))

Laatst bewerkt:
Edmoor,

vul ik die formule dan ook in op de plaats waar ik mijn oorspronkelijke formule invulde?

Ja, die vervangt je eigen formule in de Voorwaardelijke opmaak.

Als ik die daar op in vul, dan gebeurt er helemaal niets bij mij...

Dat kan natuurlijk. Fout of niet, hij doet altijd iets.
Plaats dan je document nog eens met die gewijzigde formule er in.

Thanks !

Het is gelukt !

We hadden dus de tweede formule nodig met de +60

Hartelijk bedankt !

Edmoor,

Na mijn pause ben ik beginnen verder werken, en ik heb gemerkt dat deze formula wel werkt, maar enkel voor het eerste gedeelte (Airway gedeelte), vanaf het tweede gedeelte (Breathing) doet het weer niet veel meer. Ik heb geprobeerd mijn cellen ook aan te passen, ipv F9 naar F23, maar geen verschil, weet u wat ik nog kan proberen?

Werkt hier prima voor de hele kolom, dus ook op F23. Die $F9 moet je niet aanpassen. Gewoon laten staan.

Mij lijkt dit geschikter:

PHP:
=$F9-TODAY()<60

Dan worden de lege cellen ook gekleurd.

Wijzig dan de "Van toepassing op" in: =$F$9:$F$200
En doe die controle op niet lege cellen er bij: =AND($F9>0;$F9-TODAY()<60)

Ik heb de oplossing gevonden.

Hetgeen wat de formule blokeerde waren de gemergede cellen. Ik hoefde dus enkel het bereik te veranderen en telkens de gemergede cellen overslaan. In mijn bereik staat nu dus het volgende: =$F$9:$F$21;$F$23:$F$25;$F$27:$F$33 ... enzovoort.

Hartelijk bedankt voor al uw tijd en moeite !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan