• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout bij xlsx opslaan als xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xan der

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Goedeavond all,

Voor mijn werk heb ik thuis een bestand gemaakt met een uitgebreide grafiek erin waarin tot maximaal 19 lijnen weergegeven worden. Thuis gebruik ik excell2007 en het bestand is dus in xlsx. Op het werk is het echter nog een oudere versie van excell. Ik moet het bestand dus opslaan als xls. Maar hoe vaak ik het ook probeer, excell slaat hier keer op keer op vast. Ik heb ook geprobeerd om het gewoon in de oude excell te openen maar na een paar seconden van "file conversion in progress..." verschijnt ook daar een foutmelding.

Via google ben ik te weten gekomen dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het beperkte gebruik van kleuren in de oude excell. Ik heb echter iets dergelijks al eerder gemaakt en kwam toen geen probleem tegen (waren wel minder lijnen).

Weet iemand hoe ik hier om heen kan óf hoe ik makkelijk kan zien welke kleuren ik kan kiezen die ook werken in de oude excell?
Of is het misschien mogelijk om te zorgen dat mijn excell 2007 altijd rekening houdt met oudere excell-(on)mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Xander

Kan je die file hier toevoegen, of zijn het belangrijke / gevoelige data?

Als je Excel 2007 gebruikt en daarna op sla als Excel 97-2003 werkmap dan wordt er direct al aangegeven waar de te verwachten problemen zitten.

Succes,

@Wigi:
De data is net te gevoelig om hier openbaar te maken, dan kan iedereen er bij.

Als het mogelijk is zou ik het je wel via pm willen sturen want ik weet dat jij serieus met excell bezig bent (niks ten nadele tegenover de rest hier!) omdat je mij, zonder dat je het weet, al vaker geholpen hebt. :D (er staan nuttige bestanden op je site!! ;) )

@Thankyou: tnx voor je idee en ik begrijp wat je bedoelt, echter het compatibiliteitsrapport geeft de melding "Eerdere versies van Excel ondersteunen alleen lijnkleuren uit het kleurepalet. als de werkmap in een eerdere versie van Excel wordt geopend, worden alle lijnkleuren omgezet naar de meest overeenkomende kleur in het palet, zodat in een grafiek verschillende reeksen toch met dezelfde kleur worden weeergegeven." Zover was ik dus :) Dan staat er dat er 15 cellen een probleem geven. Als locatie van het probleem wordt precies de locatie van de selectievakjes weergegeven. Dat betekent dus dat ik van in totaal 38 lijnkleuren moet uitzoeken welke 15 er fout zijn en welke kleuren ik dan kan pakken die wel in de oude excell werken :) Dat moet volgens mij makkelijker kunnen (zeker voor iemand met een lichte kleurenblindheid zoals ikzelf....:o)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan