Fout bij xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens12

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Mijn computer is gecracht en ik wilde er dus nieuwe windows op zetten. Ik stop de cd-rom van windows erin. En start de computer op. Ik kom in het installatie wizard. Moet harde schijf formatteren, ik formateer harde schijf. Windows copieert bestanden naar harde schijf. Windows strart computer opnieuw op en krij eerst bericht: "druk op een toets op windows te starten van cd-rom" daarna eronder krijg ik foutmelding: "windows kan niet starten mist ntldr druk ctrl, alt del om opnieuw op te starten".

Wat moet ik doen om windows wel te kunnen installeren??

Start eens op van de cd. Druk dan op de R. Nu kom je in de herstelconsole. Typ daar fixmbr en daarna fixboot. Start nu opnieuw op. Enig effect?

ik heb toevallig vandaag ook opnieuw geinstalleert, eerst gaat hij formatteren, daarna wat kopieren en daarna start hij opnieuw op, dan vraagt hij (bij mij) of ik van de cd wil opstarten maar dat moet je niet doen.
dan begin je weer overnieuw.
na een tijdje wachten (5 sec) bij dat scherm van opstarten van cd gaat hij verder met installeren.

ik heb toevallig vandaag ook opnieuw geinstalleert, eerst gaat hij formatteren, daarna wat kopieren en daarna start hij opnieuw op, dan vraagt hij (bij mij) of ik van de cd wil opstarten maar dat moet je niet doen.
dan begin je weer overnieuw.
na een tijdje wachten (5 sec) bij dat scherm van opstarten van cd gaat hij verder met installeren.

Ja bij mij gaat hij dan ook opnieuw opstarten, en dan vraagt hij ook om op cdrom op te starten en daarna krijg je daar onder die fout melding

Start eens op van de cd. Druk dan op de R. Nu kom je in de herstelconsole. Typ daar fixmbr en daarna fixboot. Start nu opnieuw op. Enig effect?

Bedankt voor het reageren maar het heeft geen effect, het probleem blijft zich voor doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan