robbie5454
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 jun 2003
Hallo,
Ik heb een macro in excel gemaakt die data plakt in een aantal bestanden, en vervolgens van die bestanden een PDF maakt.
Deze macro werke altijd goed tot een paar weken geleden, ik krijg nu op random plekken foutmeldingen, vaak is het fout 1004, maar volgens mij heb ik ook andere meldingen voorbij zien komen. Als ik vervolgens op foutoplossing klik en dan meteen de code verder laat draaien (dmv F5) is er niks aan de hand, en er was dan dus ook geen fout in de lijn die hij aangaf! Ik snap niet hoe dit kan... Het stukje code waar de fouten in worden aangewezen is:
De foutmelding die ik nu krijg is in de regel workbooks.open: (Fout 1004: Methode Open van Object Workbooks is mislukt) maar er staat dus geen fout in deze regel, als ik de code verder run kan hij het bestand gewoon openen..
Ik heb een macro in excel gemaakt die data plakt in een aantal bestanden, en vervolgens van die bestanden een PDF maakt.
Deze macro werke altijd goed tot een paar weken geleden, ik krijg nu op random plekken foutmeldingen, vaak is het fout 1004, maar volgens mij heb ik ook andere meldingen voorbij zien komen. Als ik vervolgens op foutoplossing klik en dan meteen de code verder laat draaien (dmv F5) is er niks aan de hand, en er was dan dus ook geen fout in de lijn die hij aangaf! Ik snap niet hoe dit kan... Het stukje code waar de fouten in worden aangewezen is:
De foutmelding die ik nu krijg is in de regel workbooks.open: (Fout 1004: Methode Open van Object Workbooks is mislukt) maar er staat dus geen fout in deze regel, als ik de code verder run kan hij het bestand gewoon openen..
Code:
Do While AantalToevoegen > 0
If ActiveCell.Value = 1 Then
bestandlocatie = ActiveCell.Offset(0, -7).Value & ActiveCell.Offset(0, -6).Value
datum = ActiveCell.Offset(0, -5).Value
pdflocatie = ActiveCell.Offset(0, 9).Value & ActiveCell.Offset(0, 10).Value & ActiveCell.Offset(0, 5).Value & ".pdf"
ActiveCell.Offset(0, -5).Range("A1:E1").Copy
Workbooks.Open Filename:=bestandlocatie
Sheets(1).Select
ActiveSheet.Range("A8").Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
ActiveCell.Offset(-1, 5).Range("A1:Q1").Copy
ActiveCell.Offset(0, 5).Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets(2).Select
With ActiveSheet.PageSetup
.LeftFooter = datum
.CenterFooter = "TEKST ONDER GRAFIEK." & Chr(10)
.RightFooter = "NAAM"
End With
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
pdflocatie _
, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=True
ActiveWorkbook.Save
ActiveWindow.Close
AantalToevoegen = AantalToevoegen - 1
End If
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
Loop