wfvanderplas
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 feb 2006
Fout: "de expressie bevat een ongedefinieerde functie format"
Op basis van een tabel heb ik een query gemaakt, die gebruikt zal worden om gegevens uit te zetten in een grafiek. Op de x-as van de grafiek moet [Datum_aanvraag] staan en op de y-as [Totaal CO2-reductie (in kg)]. De query waarop de grafiek gebaseerd wordt ziet er als volgt uit:
SELECT a.[Datum aanvraag], Sum(b.[CO2-reductie (in kg)]) AS [Totaal CO2-reductie (in kg)]
FROM qry_gemeente_co2reductie AS a, qry_gemeente_co2reductie AS b
WHERE (((a.[Datum aanvraag])>=.[Datum aanvraag]))
GROUP BY a.[Datum aanvraag], a.[Gemeente / stadsdeel], a.Project, a.[CO2-reductie (in kg)], a.cat_id
ORDER BY a.[Datum aanvraag];
Bij het maken van de grafiek krijg ik de volgende foutmelding: "de expressie bevat een ongedefinieerde functie format". Langdurig google'en heeft bij mij het vermoeden opgeleverd dat het vast zit op de [Datum aanvraag]. Echter, hoe en wat precies kan ik niet herleiden.
Zaken die ik al geprobeerd heb zijn:
- volledig invullen van beide kolommen (sommige vakjes waren leeg);
- [Datum aanvraag] als kenmerk 'korte datumnotatie meegeven';
- aanvullende query met alleen [Datum_aanvraag] en [Totaal CO2-reductie (in kg)] gemaakt.
Deze database is gebaseerd op Access 2000.
Op basis van een tabel heb ik een query gemaakt, die gebruikt zal worden om gegevens uit te zetten in een grafiek. Op de x-as van de grafiek moet [Datum_aanvraag] staan en op de y-as [Totaal CO2-reductie (in kg)]. De query waarop de grafiek gebaseerd wordt ziet er als volgt uit:
SELECT a.[Datum aanvraag], Sum(b.[CO2-reductie (in kg)]) AS [Totaal CO2-reductie (in kg)]
FROM qry_gemeente_co2reductie AS a, qry_gemeente_co2reductie AS b
WHERE (((a.[Datum aanvraag])>=.[Datum aanvraag]))
GROUP BY a.[Datum aanvraag], a.[Gemeente / stadsdeel], a.Project, a.[CO2-reductie (in kg)], a.cat_id
ORDER BY a.[Datum aanvraag];
Bij het maken van de grafiek krijg ik de volgende foutmelding: "de expressie bevat een ongedefinieerde functie format". Langdurig google'en heeft bij mij het vermoeden opgeleverd dat het vast zit op de [Datum aanvraag]. Echter, hoe en wat precies kan ik niet herleiden.
Zaken die ik al geprobeerd heb zijn:
- volledig invullen van beide kolommen (sommige vakjes waren leeg);
- [Datum aanvraag] als kenmerk 'korte datumnotatie meegeven';
- aanvullende query met alleen [Datum_aanvraag] en [Totaal CO2-reductie (in kg)] gemaakt.
Deze database is gebaseerd op Access 2000.
Laatst bewerkt: