fout gemaakt bij installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilma05

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Ik heb een fout gemaakt, heb harde schijf van 160 gb geplaatst in (zoon's)computer (er 40gb uitgehaald) en er windows xp pro opgezet (al een tijd terug) en alles werkte prima. Tot bij toeval ik net die computer nakijk en tot mijn verbazing zie bij schijf C: 12gb bezet en 36,7 gb vrij ???
schijf D: 0 !!
Ik had (dacht ik) op C 100 en op D 60 gb gezet.
Maar via everest zie ik: partitiebegin partitiegroote
C: 1 (actief) NTFS C: 0 49999
D: 2 FAT32 49999 102618
Wat is er fout gegaan? zal hem wel weer opnieuw moeten leegmaken en hoe maak ik deze fout niet opnieuw? dus verdeling tussen C: en D:

Volgens mij kun je de 'fout' vrij simpel verhelpen met een partitiemanager, dan blijft al je data behouden.
Beste is om C ongemoeid te laten en de D partitie te vergroten.

Succes d'rmee

Staan er dingen op de schijf die je echt niet kunt missen, maak daar dan eerst een back-up van!!

Google even op 'gparted', dit is een gratis partitiemanager

ik heb gegevens op een externe harde schijf gezet. Nu moet ik nog even kijken of het mij duidelijk wordt met dat programma gparted.
Mijn D: schijf staat nu op FAT32 kan die naar NTFS? Ik heb de site bekeken, wel ingewikkeld, moet ik even goed bekijken.
Maar mijn schijf is dus 160 GB, en het meeste wordt op C gezet/gedownload, hoe groot kun je die dan het beste maken?
En kan ik met gparted zonder problemen van FAT32 naar NTFS? Dit is nu oke, heb c en d nu NTFS staan. Moet nu alleen C groter en D kleiner maken

Laatst bewerkt:
Ik kwam erachter dat ik de D: schijf dus helemaal niet geformatteerd had, er stond bij geen bestandssysteem. Heb D nu geformatteerd en die staat op NFTS, 100GB vrij.
wil nu alleen D: wat verkleinen zodat C: iets meer heeft.

Dit doe je door C te vergroten en aan te geven dat je ruimte van D wilt gebruiken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan