fout herstellen in systeemlogboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

oelewapper1

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
hallo,

Mijn computer werkt op het eerste zicht normaal maar bij inzage van het systeemlogboek vind ik een fout die om de paar minuten terugkomt (rood bolletje met wit kruisje in):

Bron: disk
type: fout
Gebeurtenis: 11

dubbelklikken geeft volgende informatie: het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in /Device/harddisk*/D. (*= is een cijfer dat variëert van 1 tem 4)

Graag vernam ik wat dit betekent en wat ik eventueel kan doen om die steeds terugkerende fout te vermijden.

Oelewapper1.

Vervang de Platte lint kabel eens van je HDD-> Moederbord.
Heb je er geen gebruik dan die van je dvd/cd speler.

a. Update de harddisk-controller driver (kan ook gewoon onderdeel zijn van een nieuwere chipset-driver)
b. Blijven dan de problemen, dan
[Windows-toets]r toetscombinatie -> chkdsk c: /r
Zal pas kunnen bij de volgende herstart. Bevestig dat en herstart je pc.
Doe ook een chkdsk /r op alle andere schijfletters die verwijzen naar partitities op (interne of externe) harde schijven.
Dus stel dat je ook een partitie F: hebt die op een (interne of externe) harddisk, dan ook doen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> chkdsk F: /r
Alle schijfletters met chkdsk afwerken die verwijzen naar (interne of externe) harde schijven.

Blijft dan nóg de melding, dan zou ik (veiligheidshalve) alles gaan backuppen, want wellicht zijn er dan hardware-problemen te verwachten met (interne of externe) harde schijven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan