fout in aantal cijfers achter de komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
577
Ik heb een tabel waarin een veld staat waar een getal ingevuld moet worden. Dit veld heeft het volgende gegevenstype:

veldlengte: dubbele precisie
notatie: vast
aantal decimalen: 2

Mijn bedoeling met deze definitie was dat alleen getallen met maximaal 2 cijfers achter de komma mogen worden ingevoerd. Nu blijkt dat het systeem mij toestaat ook bedragen met meer dan 2 cijfers achter de komma in te voeren. Inmiddels heb ik uit de Help-functie begrepen dat het aantal decimalen alleen maar iets zegt over de weergave maar niet over de manier waarop wordt opgeslagen.

Had ik een andere definitie moeten kiezen en zo ja welke. Of; hoe bereik ik het makkelijkste dat invoer van meer dan 2 cijfers achter de komma wordt voorkomen?
 
maak je je tabel in de ontwerpweergave?
Voer een invoermasker in. 0,00 ofzo.... meer info over dit topic vind je het beste bij de helpfunctie van access. De operatoren zijn iets geweldig in access.

Helemaal links vanboven zie je het vakje ontwerpweergave, als je je tabel bekijkt (de driehoek en de meetlat)
als je een invoermasker gebruikt kunnen mensen niets anders invullen dan de vorm die jij gedefinieerd hebt.
SUCCES!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan