Fout in apparaat beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Ik heb hier een wat oudere server pc staan met windows xp erop. In deze pc zit (volgens de apparaatbeheer een ATI 3D RAGE IIC PCI 3d versneller(?) Nu krijg ik als ik bij apparaat beheer de versneller opzoek, een geel rondje met een uitroepteken. Als ik dubbel klik op de ATI kaart dan komt er de volgende melding:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Wie kan me helpen om deze 3d versneller of videokaart.. wat het ook is... aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt!
Gr Vincent

Bijlage: Printscreen van de foutmelding

Bijlagen

• foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    71,6 KB · Weergaven: 42
Hallo,

In apparaat beheer krijg ik bij de SCSI en RAID controllers een foutmelding. De foutmelding is te zien in de bijlage.

Wie kan me helpen dit apparaat weer goed te laten werken?

Ik kan namelijk programma's als Daemon Tools en Magic Disc ook niet meer draaien. Bij beide programma;s geeft hij foutmeldingen als ik een image wil inladen en ik heb het vermoeden dat dit komt door het (niet goed geinstalleerde) SCSI apparaat. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,
Vincent

Bijlage: Foutmelding SCSI

Bijlagen

• foutmelding2.JPG
    foutmelding2.JPG
    69,2 KB · Weergaven: 24
Verwijderen uit Apparaatbeheer, pc opnieuw opstarten en zorgen dat je linkt naar de driver als er om gevraagd wordt. (kan de originele driver-cd wezen alsmede de folder met de daarin gedownloade en uitgepakte driver)

Ik heb deze pc gekregen en dus geen cd of iets erbij. Zou dus ook niet weten wat voor driver ik moet hebben.. Iemand een link voor de driver?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Groeten Vincent

Een printscreen van everest. Welke moet ik hebben?

Bijlagen

• foutmelding3.GIF
    foutmelding3.GIF
    77,2 KB · Weergaven: 36
WinXP hoort de driver zelf te hebben.

Description:
File symc8xx.sys is located in the folder C:\Windows\System32\drivers. The file size on Windows XP is 32640 bytes.

Dus moet je hem naar de bovenstaande map linken, nadat je hem eerst uit Apparaatbeheer hebt verwijderd en de pc opnieuw hebt opgestart.

Bron

Dit helpt niet. Als ik de installatie ongedaan maak in apparaatbeheer en daarna de pc opnieuw opstart geeft hij inderdaad aan dat er nieuwe hardware is gevonden. Het betreft ook de SCSI controller. Als ik dan de map aangeef die u me zei dan geeft hij aan het einde van de instalatie de melding aan die in de bijlage staat. Als ik dan in apparaatbeheer kijk zie ik weer dezelfde melding als die in de bijlagen van het eerste bericht.

Al met al.. Het helpt niet:o

Groeten Vincent

Bijlagen

• foutmelding4.JPG
    foutmelding4.JPG
    32,1 KB · Weergaven: 24
Kijk nog ff in Everest bij de overige opties of je het model/type tegenkomt.

Het is een apparaat van LSI Logic alleen is het nu nog de vraag om welk type het gaat.

Die andere vraag van je heb ik samengevoegd met dit topic en het geheel verplaatst naar de sectie Systeem.
Zou hou je het een beetje overzichtelijk hoop ik.

Dit heb ik nog gevonden...

Bijlage

Bijlagen

• foutmelding5.JPG
    foutmelding5.JPG
    62 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan