fout in code van rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Halo,
Stel,
ik schrijf code in de detailsectie van een rapport onder bvb "bij opmaken"
In deze code sluipt een fout
als ik het rapport laat lopen krijg ik geen foutmelding waar er ergens iets fout zit
ook als ik een "onderbrekingspunt" ingeef, stopt de code in een rapport niet...

Doe ik iets fout? Kan dat sowieso niet, of moet ik dit op een andere manier aanpakken?

Dank

JP

Dag JP,
als je een waypoint instelt en de code stopt daar niet, dan wil dat zeggen dat deze code niet uitgevoerd wordt. Mogelijke oorzaak: je hebt ergens in een andere procedure/module een end if vergeten. Voor Access de code uitvoert, wordt deze eerst gecompileerd en als er ergens in de applicatie een fout is, ook in andere modules, krijg je problemen. In dat geval ga je best je applicatie compileren voor je ze uitvoert. Dan zie je vanzelf waar de fout zit.
Het kan ook zijn dat de fout alleen maar voorkomt bij bepaalde waarden van gegevens. Dat zijn de moeilijkste om te vinden. Dan zet je best een paar watches toevoegen zodat je ziet hoe de variabelen veranderen tijdens het steppen.

Ok, dat begrijp ik maar als je een stoppunt in de code BINNEN een rapport steekt dat stopt het programma NIET naar mijn ervaring... in de “gewone” code wel..

Code stopt altijd bij een onderbrekingspunt, als de code wordt uitgevoerd. Als de code niet stopt, komt de coder er niet langs. Ook bij rapporten. Gebeurt dat niet, dan zit er een fout in de db. Mijn ervaring is niet anders dan dat ik hier beschrijf :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan