Fout in contactformulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
url aangepast

ik heb zojuist de url aangepast

Dit zijn de codes in mijn php bestand

<?php>
$to = "info@suus-design.nl";
$message = "Naam: " . $POST['naam'] . "\r\n".
"Email: " . $POST['email'] . "\r\n".
"Uw vraag: " . $POST['uw vraag'] . "\r\n".
$continue = "bedankt.html";
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

etc.etc

Laatst bewerkt:
Ok ziet er goed uit qua uiterlijk, zit het achter motorkap ook goed? Ik bedoel daarmee de PHP code.

ik heb zojuist de url aangepast

Dit zijn de codes in mijn php bestand

<?php>
$to = "info@suus-design.nl";
$message = "Naam: " . $POST['naam'] . "\r\n".
"Email: " . $POST['email'] . "\r\n".
"Uw vraag: " . $POST['uw vraag'] . "\r\n".
$continue = "bedankt.html";
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

etc.etc
Dat is een matige code, ik wil je graag verwijzen naar deze website. Tevens zou ik ook gebruik maken van PHP include:
Code:
<?php include('root/naar/je/bestand.php'); ?>

Bedankt Sevo,

Ik ben nog startend met websites bouwen, deze komt recht uit het cursusboek.
Ik moet nog veel leren.

Moet ik jouw code vervangen voor iets in mijn code.
Kan ik hem exact kopieeren en zijn de haakjes ( ) goed of moet ik deze [ ] gebruiken?

Uhm, gebruik je ergens de mail functie ook? Ik zie wel wat variabelen gemaakt worden, maar er wordt nergens daadwerkelijk wat gestuurd.

Hoi Frats,

Ik ben nog beginnend, maar ik wilde later de mail functie als link toevoegen aan het geschreven email adres.
Verder gebruik ik hem niet, moet ik het nog ergens anders instellen.
Of begrijp ik je vraag niet goed??

Volgens mij werkt die wel, tenminste met de link krijg ik geen problemen door iets te versturen...
Of je wat ontvangt is iets anders, wat frats bedoeld is dat door het in te vullen van de variabele, je nog steeds niks verstuurd.
Je moet de variabele nog in die functie zetten. Hier is de mail functie
PHP:
<?php
mail($to,$subject,$message);
//Mits je de variabele to, subject en message gebruikt. Het volgende werkt natuurlijk ook prima als je maar de variable a, b en c gebruikt. 
mail($a,$b,$c);
//De variabele is natuurlijk variabel.
?>

EDIT: wat de mail functie dus doet is een mailtje sturen, daarvoor heeft die 3 (4e is optioneel) parameters nodig. Die kan je opslaan in variable, zodat je het netjes houdt, of je kan ze er gewoon inzetten. Hij moet weten naar wie een mailtje verstuurd moet worden, welk onderwerp het mailtje moet hebben en wat er in het mailtje moet staan. In die volgorde! Daarom is het ook handig om niet a, b en c als variabele te gebruiken maar to subject en message

Laatst bewerkt:
Ik heb hem vanmiddag werkend gekregen, het lag inderdaad aan de variabelen.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan