Fout in CSESCK32.DLL bij internetgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

RudyOV

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
6
Direct na het installeren van Fortis Online Bankieren kan ik niet meer internetten. Zowel Outlook, Outlook Express als ook Internet Explorer en Mozilla Firebird (dus zowel mail als webbrowsers) geven bij gebruik de melding dat Windows Me een fout heeft geconstateerd in CSESCK32.DLL.

Ik kan echter via Google of Ilse geen informatie hierover vinden. De inbelverbinding doet het nog wel normaal, en een browser opstarten gaat ook nog als ik als startpagina 'about:blank' gebruik. Maar zodra ik een of andere pagina van het internet wil bekijken of zodra ik mail wil binnenhalen, dan gaat het fout.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is zonder herinstallatie van het OS?
 
Er is een mogelijkheid om via uitvoeren belangrijke systeembestanden te controleren. Moet je wel de cd bij de hand hebben. Geen idee of de door jou genoemde dll erbij zit. Het lijkt mij iets van die Fortis cd.
Heb je daar al op gekeken?
Of in je servicepack files? Of heeft ME dat niet?
Als het een bekende dll was had je hem wel gevonden via Google en meteen doorgesluisd naar die dll site.

Maar hoe was dat commando nou ook al weer met uitvoeren:8-0: Misschien weet iemand anders dat.
 
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\csesck32.dll ««««««««

Die zin gevonden in een ander forum, vervolgens gekeken op deze uitleg van Pieter Arntz Hijack This en daar staat O10 Verbroken internettoegang (New.net en/of Webhancer) en dat is volgens mij toch wel spyware. Met andere woorden: in O10 van een Hijack This Log staan onfrisse bestanden.

Conslusie: lees het begin van dit topic eens en voer het uit: Helpmij tegen spyware offensief Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.
 
Gezina- Dank voor het toesturen van de link naar de Faq's op Fortisbank-online. Dit probleem staat er volgens mij ook bij, ik ga vanavond de gegeven oplossing proberen. Daarna ook direct maar even Ad-Aware draaien, maar ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat Fortisbank spyware zou installeren?
Maar goed, ik kijk wel even.
 
Geplaatst door RudyOV
Gezina- Dank voor het toesturen van de link naar de Faq's op Fortisbank-online. Dit probleem staat er volgens mij ook bij, ik ga vanavond de gegeven oplossing proberen. Daarna ook direct maar even Ad-Aware draaien, maar ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat Fortisbank spyware zou installeren?
Maar goed, ik kijk wel even.

Waarschijnlijk staat die spyware er al op, ik denk niet dat Fortis dat doet. Ik raad je toch aan, als AdAware het niet oplost, naar deze eerder gegeven link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144016 te gaan. Verlost je van een hoop ergernis! :)

Wat ze zelf al melden over spyware: http://www.onlinebanking.fortisbank.nl/content/document.asp?documentID=1015
 
Laatst bewerkt:
Even ter verduidelijking. De items die HijackThis onder O10 laat zien zijn ofwel spyware ofwel onbekend.

Verwijder dus niet alles dat onder O10 opduikt.
Bekende voorbeelden zijn een foutje in NOD32, Fortis secure internet banking, de nieuwe versie van Panda AV en Spam Substract.

Die mag je dus niet zomaar verwijderen.

In dit geval zou ik het echter wel doen omdat het blijkbaar niet goed is gegaan tijdens de installatie.

Als je een dll wilt registreren in de winsock is het aanbevolen om de installatie in veilige modus te doen en wel zonder netwerkverbindingen.
De kans op conflicten is dan het kleinste.

Programma's die gebruik maken van de winsock, vallen meest in de categorieën firewalls, virusscanners, spamfilters, internet filters en dus (helaas) spyware.

Groetjes,

Pieter
 
No way dat ik RudyOV aanraad zelf de Hijack This Log uit voeren, die O10 had jij er wel uitgevist qua goed of fout ;) (blijft een beetje schimmig gebied dan) Kan het ook gebeuren dat AdAware zelf de 'fout' in gaat en Fortis secure internet banking als spyware ziet? Een verduideling hieromtrent lijkt wenselijk. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi gezina,

Ik denk niet dat het gauw zal gebeuren dat AdAware het bestandje van Fortis als spyware ziet.

De O10 items zijn alleen maar schimmig als ze nieuw zijn, maar er worden wel veel fouten mee gemaakt.
Juist doordat Merijn HijackThis alle bekende (brave) bestanden niet door HijackThis in het log laat zetten, denkt men al gauw dat alles dat er wel staat spyware is.
Terwijl er eigenlijk maar heel weinig spyware is die zich daar nestelt: NewDotNet, WebHancer, ShopAtHome en in het geval van de eerste twee staat er dan ook "Hijacked by" i.pv. "unknown file".

Wel zit er in AdAware een handig tooltje om alle bestandjes in je Winsock mee te bekijken en zelfs te manipuleren.
Plugins > LSP Explorer

Groetjes,

Pieter

typefout in mijn naam:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Het is even stil geweest; ik kon niet meer internetten. Nu eindeiljk wel weer omdat ik Fortis Bank Online Banking maar heb gede-installeerd. Nu kan ik weer verder kijken op helpmij.nl.
Ik heb gelijk ook een mail gestuurd met de probleemomschrijving naar de helpdesk van Fortis. Hun antwoord (toch wel snel beantwoord): eerst de security-files de-installeren, pc uit en 10 seconden uit laten, dan pc weer aan, de security-files weer installeren, pc uit en 10 seconden uit laten, dan pc weer aan en het zou moeten werken.
Ik ga het vanavond proberen. Intussen vind ik dit wel erg onhandig!

Overigens: Ad-Aware (bijgewerkt) en Spybot konden geen spyware vinden. Ja, wel een paar cookies maar verder niets.
Ik zou overigens niet weten wat ik moet doen als ik bestanden in mijn Winsock moet manipuleren. Ik zou ook niet weten wat dat is en waarom ik dat zou moeten doen?

Anyway, het werkt nog niet. Ik ben heel benieuwd of het vanavond gaat werken.

groetjes, en bedankt voor de hulp zover, Rudy OV
 
Helaas! Het werkt niet. Voor geen meter. Precies dezelfde foutmeldingen.
Dus wederom Fortis Bank Online Banking er nu afgegooid, dan maar zonder.
Ben ik nou de enige die dit probleem heeft? Er zijn toch vast wel Fortis bank klanten die dit ook hebben meegemaakt, en die mij misschien heel simpel kunnen vertellen hoe zij het opgelost hebben?
Gaarne hulp!
 
Weer een paar dagen verder, nog geen oplossing. Helaas reageert er ook niemand meer; wellicht is er geen oplossing?
Zojuist kreeg ik een bericht van de Fortis helpdesk om even telefonisch contact op te nemen. Ik ga morgen direct bellen. Ben benieuwd want zo schiet het niet op natuurlijk.
 
Opgelost!

Hoe bestaat het? Het bleek toch spyware te zijn, in de vorm van allerlei new.net bestanden. Met de nieuwste reference files voor AdAware en vooral Spybot heb ik alle spyware kunnen verwijderen. Dat new-dot-net zat wel hardnekkig diep, maar is nu gelukkig helemaal verwijderd.
En voila, het werkt. Bedankt voor alle hulp!
 
Toch die new.net wat ik al eerder had gepost! Nou, gelukkig is het opgelost, met dank dat je dit even wilde melden. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan