Fout in cursus Vba for access?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom V

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Beste,

Ik ben een cursus "access 2002 visual basics for applications" aan het volgen. In dit boek staat een opdracht waarbij ik een code moet invoeren, deze lijkt echter niet te kloppen.
Na lang zoeken heb ik de fout echter niet kunnen vinden, kan iemand mij helpen? De databank vind je de bijlage en de fout zou moeten zitten in het deel 'GoToRecordDialog"

Alvast bedankt!

Tom

Bijlagen

Even gekeken, maar ik vond niet meteen iets. Ik zou anders wel graag eens naar uw cursus kijken... .:)

Beste,
Het betreft een cursus die ik besteld heb via proxis. Als je naar GaToRecordDialog gaat en daar de vba module opent. Via fouteopsporing kom je fout tegen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Tom

GoToRecordDialog is de naam van één van de formulieren hé
Als je deze opent, één van de records aanklikt en op de knop klikt...'dan' krijg je een fout.

Inderdaad, op deze manier kom je veel sneller op de fout uit (ben nog een beginner he)

Groetjes,

tom

En de fout is dat het formulier "Subscribers" niet wordt gevonden. Open je het formulier "Subscribers" eerst, dan blijft de foutmelding achterwege en wordt het record gevonden.

mvg
Charles

Hallo Tom ,

Ik vermoed dat de code volgende dient te zijn
Code:
Private Sub ShowRecord_Click()
' De geselecteerde record zoeken en dan het
'dialoogvenster sluiten

Dim rst As DAO.Recordset
    [COLOR="Red"]DoCmd.OpenForm "SubScribers"[/COLOR]   
 ' De recordset van het formulier Subscribers opslaan
    Set rst = Forms!Subscribers.RecordsetClone
    ' De recordset van de geselecteerde abonnee zoeken
    rst.FindFirst "SubscriberID = " & Keuzelijst0

' Stel de eigenschap Bookmark in om naar de gekozen record te gaan.
    Forms!Subscribers.Bookmark = rst.Bookmark

' Sluit het dialoogvenster
    DoCmd.Close acForm, "GoToRecordDialog"
End Sub

Code in rood zou toegevoegt moeten worden zodat formulier eerst geopent wordt om recordset in te lezen.

groetjes
dolfke

Dank u,

Raar dat dit deel niet vermeld staat in de cursus maar bedankt voor het helpen. Nu heb ik mijn cursus niet voor niets gekocht. Ga dadelijke eens kijken of het werkt (zit nu nog op mijn imac zonder access).

Groetjes,

Tom

Beste,

Ik heb de voorgestelde oplossing aangebracht in de code. Dit lijkt echter geen effect te hebben.

De aangepaste db vind je in de bijlage.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Tom

Bij mij werkt het wel. Weet je zeker dat je dezelfde foutmelding krijgt, of is het een andere foutmelding?

mvg
Charles

Beste,

Ik heb nog meermaals geprobeerd, maar ik krijg nog steeds een foutmelding. Ik heb in de bijlage een print scr van de foutmelding gemaakt en het bestand er nog eens ingestoken.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Tom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij mis je een verwijzing naar de DAO Object libary. Ga in een scherm met VBA code naar het menu "Extra" -----> "Verwijzingen".
Selecteer in de lijst "Microsoft DAO 3.6 Object Libary".

mvg
Charles

Bedankt,

Ik heb de aanpassing aangebracht. De opdracht lijkt nu te werken.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan