Fout in de tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjen370

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo beste mensen,

Ik heb hier een tabel, maar als ik deze invoer bij PHPMyAdmin, dan geeft ie een foutmelding bij de ''id''. Weet iemand hier een oplossing voor:

CREATE TABLE `gebruikers` (
`id` int(11) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(25) NOT NULL,
`tvoegsels` varchar(15) NOT NULL,
`anaam` varchar(50) NOT NULL,
`adres` varchar(50) NOT NULL,
`wplaats` varchar(50) NOT NULL,
`email` varchar(50) NOT NULL,
`username` varchar(25) NOT NULL,
`password` varchar(32) NOT NULL,
`avatar` varchar(255) NOT NULL,
PRIMARY KEY (id))";

MVG Arjen

haal DEFAULT 0 er is uit.. ik denk dat die problemen geeft. Want je hebt hem ook auto_increment gemaakt, automatisch ophogen betekend dat. Krijg je nog een error, misschien handig om die even te plaatsen?

haal DEFAULT 0 er is uit.. ik denk dat die problemen geeft. Want je hebt hem ook auto_increment gemaakt, automatisch ophogen betekend dat. Krijg je nog een error, misschien handig om die even te plaatsen?

SQL-query:

CREATE TABLE `gebruikers` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `naam` varchar(25) NOT NULL, `tvoegsels` varchar(15) NOT NULL, `anaam` varchar(50) NOT NULL, `adres` varchar(50) NOT NULL, `wplaats` varchar(50) NOT NULL, `email` varchar(50) NOT NULL, `username` varchar(25) NOT NULL, `password` varchar(32) NOT NULL, `avatar` varchar(255) NOT NULL, PRIMARY KEY (id))";

MySQL retourneerde:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '"' at line 12

Je kunt niet een DEFAULT value hebben op een auto_increment inderdaad; je moet de default weghalen. Dan zou ie et wel moeten doen.

De aanhalingstekens in deze regel hoort er niet in:
[sql]PRIMARY KEY (id))";[/sql]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan