Fout in deze code?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosthoek

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Hallo,

Ik gebruik onderstaande code om 1 record van een formulier te verzenden dit werkt prima tot dat het wordt uitgevoerd op een computer waarop access 2010 runtime staat dan krijg ik de volgende foutmelding "De uitvoering van deze toepassing is gestopt omdat er runtime fout is opgetreden"

Private Sub Knop17_Click()
DoCmd.OpenForm "Werkbonnen", acNormal, , "[Weeknummer]= forms!frmWerkbonnen![Weeknummer]"
Me.FilterOn = True
' Send a PDF of the form to an email
'DoCmd.OutputTo acOutputForm, "YourFormName", "PDFFormat(*.pdf)"

DoCmd.SendObject acForm, "Werkbonnen", "PDFFormat(*.pdf)", "", CC, "", "Werkbon", , True, ""
' Close the form

DoCmd.Close acForm, "YourFormName", acSaveNo

Me.Filter = ""
Me.FilterOn = False

End Sub

bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Als je dan toch het woord code kan typen, zet er dan gelijk [] omheen, dan wordt je code netjes als code opgemaakt. Wel dan aan het eind afsluiten met [/ code ] (zonder de spaties.
Ik zie vaker problemen met runtime versies, en altijd wordt er dan naar een formulier verwezen i.p.v. een harde waarde. In een query kan ik mij dat nog enigszins voorstellen, omdat het een stuk moeilijker is om rechtstreeks op waarden te filteren, maar in VBA?
Code:
DoCmd.OpenForm "Werkbonnen", acNormal, , "[Weeknummer]= forms!frmWerkbonnen![Weeknummer]"
Ik zou zeggen: probeer het eens zo:
Code:
DoCmd.OpenForm "Werkbonnen", acNormal, , "[Weeknummer]= " & Me.Weeknummer

Oorzaak is waarschijnlijk dat ik het gemaakt met de 64 bits versie. De foutmeldingen krijg ik alleen op een 32bits syteem zoals vista en xp, bij windows 7 64 bit blijft de foutmelding weg

Als je de handleiding zou lezen bij de Office, dan zou je weten dat de 64 bits versie niet compatibel is met de 32 bits. Microsoft adviseert daarom om de 64 bits alleen te installeren als je 100% zeker weet dat je niet hoeft uit te wisselen. En snelheidswinst levert de 64 bits ook al niet op, dus er is weinig reden om de 64 bits te gebruiken...

De laptop is van mijn werk en was voorzien van deze software omdat wij geacht worden een basis kennis te hebben van Word en Excel zijn er geen handleidingen En als een programma 64 bit is wil dit nog niet zeggen dat de bestanden dit ook zijn bij Word en Excel geeft dit ook geen problemen daarom heb ik er niet bij stil gestaan Dit is mijn eerste Access database.

Laatst bewerkt:
En als een programma 64 bit is wil dit nog niet zeggen dat de bestanden dit ook zijn bij Word en Excel geeft dit ook geen problemen
Jammer genoeg geldt dit niet voor databases van Access. Als je echt met een 32 bits en een 64 bits versie moet werken, heb je dus een probleem.
Overigens is mij nog niet duidelijk of je het hebt over een Office 32 bit en Office 64 bit, of over het besturingssysteemin 32 bit/64 bit. Dat laatste mag niet uitmaken; ik wissel ook databases uit tussen Windows 7 64 bit en XP 32 bit. Maar ik draai wel een Office in 32 bit. En dat was ook de waarschuwing die Microsoft geeft: uitwisselen tussen Office versies lukt niet. Maar zolang de Office versie 32 bits is, moet hij op alle platforms kunnen draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan