fout in een I/O apparaat bij laptop harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Laptop van dochter wil niet meer opstarten, maar de harde schijf draait nog wel.

Na opstarten zwart scherm met tekst: schijffout druk toets om opnieuw te starten

Nu heb ik een kabeltje gekocht om de harde schijf aan te sluiten op een andere computer.

Uiteindelijk na lang wachten wordt de laptopschijf wel herkend, maar hij kan niet gelezen worden.

Ik krijg dan de melding:

E:\ is niet toegankelijk kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

In beheer zie ik de schijf wel staan.
Weet iemand hoe ik haar gegevens nog zou kunnen lezen en kopieren??

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Het ziet er slecht uit: Minstens een deel van de harde schijf is overleden.
Dit kan de controller zijn (=de printplaat op de harde schijf) of de platters (=de ronddraaiende schijven). Gegeven dat de schijf nog wel draait zou ik vermoeden dat het verder geen probleem is met de voeding in de schijf.
Als het een controller probleem is, dan kan het (soms) worden gefixt door exact dezelfde schijf te kopen (merk + type moeten precies overeenkomen), en de controller van die nieuwe schijf te 'transplanteren' naar de schijf met de problemen. Dit geldt natuurlijk ook voor het aansluitgedeelte/voeding.

Ik zou met de harde schijf naar een pc-reparateur gaan, misschien kan hij een oordeel geven welke van de 2 onderdelen nu kapot zijn en wat de vervolgacties zouden moeten zijn.

Tijs.

Ai dat is toch wat! :(:(

Harde schijf is amper een jaar oud en laptop heeft altijd op hetzelfde tafeltje gestaan.

Nog mensen met opwekkender nieuws voor mijn dochter?

Aankoopbon van maart 2009 inmiddels gevonden. De schijf blijkt volgens de bon 3 jaar garantie te hebben. De laptop met de nieuwe schijf staat altijd op één plaats en is misschien vier maanden echt gebruikt

Naar Computerland. Die hebben nog niet zo lang geleden een cursus "Help De Klant Beter" (of zo iets he) gevolgd. Aftersales was altijd heel matig. Bijv. videokaart van 14 maanden kapot - jammer meneer garantie is een jaar - gaat u zelf maar kijken wat U met de importeur/fabrikant kunt regelen. Maar nu werd zonder discussie de kapotte schijf omgeruild voor een nieuwe.

De nieuwe HD laat zich al installeren. Jammer dat veel gegevens verloren zijn.

En Dnties bedankt voor je informatie. Zelf hielden we eigenlijk niet voor mogelijk dat het aan de bijna nieuwe harde schijf van de laptop kon liggen.

In het verleden al eerder bij problemen (bijv bij een geheel ontregelde XP op een PC hier) goed door jou geholpen overigens!

Bedankt dus weer! :thumb:

Graag gedaan, ik had graag beter nieuws voor je gehad in mijn eerste posting, maar het zat er niet in.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan