Schets van de situatie:
- Er is een excel document (inventaris dossiers)
- Er is een word document waar volgende VBA programma in zit dat in de Excel-lijst in de kolom "dossiernummers" alle gegevens gaat ophalen en deze dan oplijst in een dropdown-box dat wordt aangeboden in het wordt document.
Voor het ophalen van de gegevens uit de excel lijst (automatisch bij het openen van het word-document) heb ik volgende code:
Probleem:
Bij het openen van het word-document krijg ik een foutmelding:
Run-time error '-2147352571 (80020005)':
Type mismatch
Beschrijving:
Het rare is dat deze code al heel lang werkt.
Wanneer ik een oude versie van het excel document gebruik dan werkt dit ook opnieuw (met dus dezelfde code in het word document)
Soms gebeurd het dus dat ineens het document niet meer werkt.
Wat ik op dat ogenblik moet doen is, het oude bestand nemen dat nog werkt en de nieuwe inhoud die erbij gekomen is in dit nieuwe document plakken (= veel werk).
Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Wanneer ik in debug mode kijk zie ik dat alle cellen effectief doorlopen worden tot op het einde van het document en wanneer de "while" de laatste keer doorlopen wordt is de waarde "null". Het is hierna dat de fout te voorschijn komt.
Heeft iemand dit probleem al gehad?
Kan iemand helpen?
- Er is een excel document (inventaris dossiers)
- Er is een word document waar volgende VBA programma in zit dat in de Excel-lijst in de kolom "dossiernummers" alle gegevens gaat ophalen en deze dan oplijst in een dropdown-box dat wordt aangeboden in het wordt document.
Voor het ophalen van de gegevens uit de excel lijst (automatisch bij het openen van het word-document) heb ik volgende code:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Set conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = CreateObject("ADODB.Recordset")
conn.Open "Driver={Microsoft Excel Driver (*.xls)};DriverId=790;Dbq=" & "Z:\Inventaris dossiers.xls;"
rs.Open "SELECT * FROM [Blad1$]", conn
Do While (Not rs.EOF And Not IsEmpty(rs("Dossiernummer")))
ComboBox1.AddItem rs("Dossiernummer")
rs.MoveNext
Loop
rs.Close: Set rs = Nothing
conn.Close: Set conn = Nothing
End Sub
Probleem:
Bij het openen van het word-document krijg ik een foutmelding:
Run-time error '-2147352571 (80020005)':
Type mismatch
Beschrijving:
Het rare is dat deze code al heel lang werkt.
Wanneer ik een oude versie van het excel document gebruik dan werkt dit ook opnieuw (met dus dezelfde code in het word document)
Soms gebeurd het dus dat ineens het document niet meer werkt.
Wat ik op dat ogenblik moet doen is, het oude bestand nemen dat nog werkt en de nieuwe inhoud die erbij gekomen is in dit nieuwe document plakken (= veel werk).
Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Wanneer ik in debug mode kijk zie ik dat alle cellen effectief doorlopen worden tot op het einde van het document en wanneer de "while" de laatste keer doorlopen wordt is de waarde "null". Het is hierna dat de fout te voorschijn komt.
Heeft iemand dit probleem al gehad?
Kan iemand helpen?