fout in expressie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Er zit een fout in volgende expressie:

IIf([Forms]![HoofdFrmPlanning]![FrameShiftAanduiding] Like 1 And Weekday([Forms]![HoofdFrmPlanning]![TxtDate])=6;6;IIf([Forms]![HoofdFrmPlanning]![FrameShiftAanduiding] Like 1 And Weekday([Forms]![HoofdFrmPlanning]![TxtDate])<>6;8;7,6))

Bij de eerste voorwaarde gaat het correct, als de waarde van een selectiegroep 1 is en de datum is een vrijdag ( weekdag = 6) dan geeft hij als resultaat 6.
Als de waarde van de selectiegroep niet gelijk is aan 1, dan komt er 7,6 te staan.

Maar als aan de tweede iif-functie voldaan is, geeft hij toch geen 8 als waarde...

Ziet iemand wat ik hier verkeerd doe?

thanx!

grtz

Hallo,

Er zit een fout in volgende expressie:

IIf([Forms]![HoofdFrmPlanning]![FrameShiftAanduiding] Like 1 And Weekday([Forms]![HoofdFrmPlanning]![TxtDate])=6;6;IIf([Forms]![HoofdFrmPlanning]![FrameShiftAanduiding] Like 1 And Weekday([Forms]![HoofdFrmPlanning]![TxtDate])<>6;8;7,6))

Bij de eerste voorwaarde gaat het correct, als de waarde van een selectiegroep 1 is en de datum is een vrijdag ( weekdag = 6) dan geeft hij als resultaat 6.
Als de waarde van de selectiegroep niet gelijk is aan 1, dan komt er 7,6 te staan.

Maar als aan de tweede iif-functie voldaan is, geeft hij toch geen 8 als waarde...

Ziet iemand wat ik hier verkeerd doe?

thanx!

grtz

Chris,

Volgens mij kan het veel simpeler. Ik heb dit niet uitgeprobeerd maar volgens mij moet dit werken.

Code:
IIf([Forms]![HoofdFrmPlanning]![FrameShiftAanduiding] = 1;IIf(Weekday([Forms]![HoofdFrmPlanning]![TxtDate])=6;6;8);7,6)

Succes
Wim

Hello,

dit is idd simpeler ( maar geniaal!!!), dat ga ik straks direct eens proberen!

bedankt!!!!

grtz,

chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan