• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule na sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijntje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
29
Goedemiddag,
Heb al een behoorlijk aantal topics doorgespit op dit forum en dankzij een aantal goede oplossingen ongeveer 3/4 van al mijn formules in kunnen korten. Dank daarvoor!

Echter heb ik 1 probleem waar ik niet uit kom. Ik ben bezig met een planning. Hiervoor wil ik in een controlesheet kunnen checken of er wijzigingen zijn geweest in de planningssheet. Op basis van projectnummer kan ik deze wijzigingen traceren en aanmerken met de tekst "wijziging planning". Dit heb ik gedaan door de volgende formule:
=ALS(INDEX('Planning binnendienst'!C:F;VERGELIJKEN('Planning DC'!C33;'Planning binnendienst'!C:C;0);4)=F33;"correct";"wijziging planning")

Deze formule geeft het gewenste resultaat. Als ik nu ga sorteren (en de regel dus naar onder of boven wordt verplaatst ahv datum), wordt de formule automatisch aangepast naar het volgende:
=ALS(INDEX('Planning binnendienst'!C:F;VERGELIJKEN('Planning DC'!C33;'Planning binnendienst'!C:C;0);4)=F50;"correct";"wijziging planning")

Het regelnummer verandert dus (zie dikgedrukt), terwijl deze altijd aan elkaar gelijk moeten blijven.

Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank!


groeten Maarten
 
hallo Heijntje
kun je een $ voor de 33 zetten? misschien helpt dat
en als dat niet helpt
graag een klein voorbeeldje plaatsen waar in dit probleem zich voor doet

groet sylvester
 
Goedemorgen,

Hierbij een bestandje met het probleem! Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen bij deze kwestie. Wanneer je in de grijze balk (waarin de filter staat) klikt en dan op sorteren klikt, pakt hij automatisch het te sorteren gebied.

Groeten Maarten Bekijk bijlage planning voorbeeld.xlsx
 
Ha Sylvester!
Hartelijk dank voor de snelle en goede reactie! Het probleem is nu inderdaad opgelost en de sortering gaat foutloos!
Groeten Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan