• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule of code?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo,

Ik ben, in navolging van de personeelslijst, bezig met mijn voertuigenpark. Ik heb dezelfde werkwijze aangehouden als in de eerdere lijst. De programmacodes en formules heb ik overgenomen en vertaald naar het voertuigenbestand.

Alleen loop ik nu tegen het volgende probleem aan: als ik in het blad Opmerkingen iets invoer, krijg ik geen waarde terug in het blad Kaart. Ik zie zelf niet wat de fout is in de formules of de programmacodes. Op het blad Kaart maak ik trouwens gebruik van een hulpkolom P.

Kan iemand mij dit a.u.b. uitleggen? :confused:

Bijgevoegd een testbestandje.

Gr. Wheel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is een matrixformule dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.
Verder ging de formule uit van de verkeerde rijen omdat de formule was verplaatst.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Opmerkingen!$A$2:$A$981;$C$3)<RIJ()-RIJ($B$20)+1;"";INDEX(Opmerkingen!$C$2:$C$981;KLEINSTE(ALS(Opmerkingen!$A$2:$A$981=$C$3;RIJ(Opmerkingen!$B$2:$B$981)-RIJ(Opmerkingen!$C$2)+1;0);RIJ()-RIJ($B$20)+1)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule op blad kaart, cel B20 zou ik veranderen in:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Opmerkingen!$A$2:$A$981;$C$3)<[B]RIJ()-19[/B];"";INDEX(Opmerkingen!$B$2:$B$981;KLEINSTE(ALS(Opmerkingen!$A$2:$A$981=$C$3;RIJ(Opmerkingen!$B$2:$B$981)-RIJ(Opmerkingen!$B$2)+1;"");[B]RIJ()-19[/B])))
bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER.

p.s. formules kan je evalueren met de fx (een vergrootglas met fx erin). In 2007 vind je deze onder formules.

Verder raad in je aan om gebruik te gaan maken van dynamische bereiken. Nu staan de bereiken van A2 t/m A981 wat veel rekenwerk geeft.

Alvast bedankt voor de input :thumb:

Ik heb beide antwoorden geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit. Als ik meerdere gegevens invoer bij de opmerkingen, geeft Kaart niet de juiste weergave.

Hoe geeft ik het bereik van de hele kolom aan als A982 teveel rekenwerk is? Kan dat met A:A? Dynamische bereiken moet ik gaan opzoeken wat dat zijn. :o

Gr. Wheel.

Bijlagen

Mijn formule werkt gewoon hoor, de formule van Roncancio niet, die zal altijd de eerste opmerking geven (van rij 2).
Het verschil zit hem in de ALS functie, Ik heb bij ONWAAR "" staan, en Roncancio een 0. De kleinste bij Roncancio is dus altijd een 0.

Paul,

Ik heb het geprobeerd met jouw formule, maar ik krijg het niet voor elkaar. :confused:

Kun je het voorbeeldbestandje eens terugsturen met jouw formule? Wil toch wel weten wat ik dan fout doe. De formules zijn trouwens ingevoerd met ctrl - shift - enter.

Gr. Wheel.

Ja, helemaal top! :thumb:

Had toch wat kleine verschillen :o

Thnx... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan