• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule verhelpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessicaNaina

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2019
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met mijn urenstaat kloppend te maken. Nu loop ik tegen een foutje aan in de formule, maar krijg ik hem niet zelf verholpen.

In kolom S t/m W (berekent ORT over gewerkte uren - pauze met eventuele ORT) komt alleen een uitkomst te staan op moment dat er een waarde is ingevoerd in kolom E en F (invoer pauze). Dus wanneer er geen pauze wordt ingevoerd lijkt de berekening van S t/m W niet te werken en blijven de cellen leeg.
Echter heb ik tijdens de meeste van mijn diensten geen pauze en weet ik niet hoe ik de formule moet aanpassen zodat er wel waarden komen te staan in S t/m W wanneer E en F leeg zijn.
De kolommen die belangrijk zijn voor de formules heb ik voor het gemak even groen gemaakt.

Hopelijk is mijn vraag zo duidelijk.

Bijlagen

Code:
=IF(F4="";0;F4-E4)
Zet deze formule een in kolom G

Laat kolommen H tm L eens beginnen met:
Code:
=IF(B4="";""....

Heel erg bedankt, dit geeft inderdaad het gewenste resultaat!

Het enigste wat ik nu krijg is dat bij de lege rijen een waardefout wordt weergegeven in kolom N.

Bijlagen

Hoi Emields,

Dankjewel voor het meedenken! Helaas kreeg ik hierdoor negatieve waarden in bijvoorbeeld S18.
Nu heb ik zelf nog even lopen puzzelen en was de oplossing eigenlijk vrij simpel. In de formule van kolom N heb ik alleen G9 veranderd naar C9 en dat deed de truc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan