• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacruzsa

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2022
Hallo iedereen,

Ik ben een kalender aan het maken voor mijn werk , ma nu ben ik op 2 problemen gestoten

1. De voorwaardelijke opmaak voor de feestdagen werkt maar half zoals u zit op onderstaande afbeelding , het PM gedeelte moet ook ingekleurd worden
Ik heb de formule al 100x aangepast maar het wilt niet lukken
1664262915349-png.74843

2. In de Sheet 'holiday' staan ook vakantie periodes , deze wil ik nu ook gehighlight zien in de kalender , mijn eerst gedacht was om de 'Between' optie te gebruiken maar dit word enkel toegepast op de datum
Welke formule moet ik hiervoor gebruiken ?
Ik heb ook de =Match formule gebruikt maar dan krijg ik een foutmelding , ik wil graag dat de periode tussen de 2 datums zichtbaar word in de kalender

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En jij voor het meezenden van een Excel voorbeeldbestand.

Wellicht kun je hier wat mee (zie bijlage)

Het probleem zit hem in de samengevoegde cellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Perfect , bedankt
Na even testen toch iets tegen gekomen , de vakken die vakantie zijn , zijn nu gekleurd maar ze blijven ook die kleur , als ik in de dropbox een van de waarden selec teer dan neemt het de kleur niet over , ik heb in de regels 'stop if true' aan en af gevinkt maar het behoud de kleur , is daar iets aan te doen ?

Error in code.png

Laatst bewerkt:
Je kunt in Voorwaardelijke opmaak de (4) opmaakregels die nu bovenaan staan omlaag brengen.
Zet de cursor in U10.
Open onder Voorwaardelijke opmaak "Regels beheren".
Selecteer een regel die je omlaag wilt brengen en gebruik de betreffende pijl (of Ctrl+Pijltoets omlaag).
Doe dit met alle vakantie en feestdag regels.

Je kunt in Voorwaardelijke opmaak de (4) opmaakregels die nu bovenaan staan omlaag brengen.
Zet de cursor in U10.
Open onder Voorwaardelijke opmaak "Regels beheren".
Selecteer een regel die je omlaag wilt brengen en gebruik de betreffende pijl (of Ctrl+Pijltoets omlaag).
Doe dit met alle vakantie en feestdag regels.

Bedankt , nu is die eindelijk af :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan