• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hoi,

ik kom er niet uit met onderstaande formule::o
Code:
=IF(G5<>"";IF(K5="zakelijk";G5-F5;"";IF(H5="ja";(G5-F5)*2)
Eerste deel gaat volgens mij goed. Verschil tussen G5 en F5 komt in de cel zakelijk.
echter... in kolom word dmv uitrolmenu een ja of nee aangegeven of het een retourrit is. Als er Ja staat moet de uitkomst van G5-F5 maal 2 gedaan worden anders niet.

Let er wel op dat er een verschil is tussen Ja en ja, die twee zijn ongelijk aan elkaar.

Oké die had ik inderdaad gemist maar ik krijg ook een foutmelding op de formule.
Your formula is missing a parenthesis --) or (, check the formula.
Dat heb ik gedaan en extra ) geplaatst maar dat is het niet denk ik.:o

Laatst bewerkt:
Er zijn teveel argumenten, probeer deze:

Code:
=ALS(G5<>"";ALS(K5="zakelijk";G5-F5;ALS(H5="ja";G5-F5*2)))

Er zijn teveel argumenten, probeer deze:

Code:

Geen foutmelding maar hij doet die vermenigvuldiging van X2 niet als er ja in H5 staat.(ook niet als er nee staat)
hij doet het wel als er geen zakelijk staat.

Laatst bewerkt:
Heb er voor de duidelijk maar ff een bestandje bij gedaan. De formule waar het nu om gaat staat in M5.
Als er dus bij retour een Ja staat moet de formule maal 2 in zakelijk of anders in kolom anders als dat in karakter van de rit staat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vrouw,

Dat de formule niet werkt als er zakelijk staat is logisch, want dan kijkt de formule alleen maar naar het rood gekleurde stukje van de formule en de rest wordt overgeslagen.

Kan je duidelijke aangeven, evt. in voorbeeldbestand, wat wanneer moet gebeuren ?

Hallo vrouw,

dit zou het moeten zijn :

Code:
=ALS(G5<>"";ALS(K5="zakelijk";ALS(H5="ja";(G5-F5)*2;G5-F5)))

Bijlagen

Klopt, ziet er goed uit. Echter....
Als ik nu in kolom K bij karakter rit kies voor anders komt er in cel M5 ONWAAR te staan.

Plaats deze formule in M5
PHP:
=ALS($G5<>"";ALS($K5="zakelijk";ALS($H5="ja";($G5-$F5)*2;$G5-$F5);"");"")

En deze in N5
PHP:
=ALS($G5<>"";ALS($K5="anders";ALS($H5="ja";($G5-$F5)*2;$G5-$F5);"");"")

Je kan de formules nu doortrekken naar beneden.

TOPPERTJES hier op het forum, Bedankt!!
Werkt weer perfect zo :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan