• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKlerks

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
LS,

ik wil een controle op rechten versimpelen met VBA en probeer van het tabblad "invoer gebruikers" waar ik een filter heb geplaatst de data uit specifieke kolommen A:C te kopiëren naar een ander tabblad.

Aangezien ik niet weet waar de data begint en eindigt (en geen foutmelding wil met lege regels) wil ik vanaf cel A1 1 rij naar beneden en vanaf cel C500000 omhoog. Dit is het bereik dat ik wil kopiëren.

Bijgaande code geeft een foutmelding en ik zie niet waar de fout zit. Foutmelding "Compileerfout, verwacht: ="
Code:
Sheets("INVOER GEBRUIKERS").Range("A1").Offset(1, 0), RANGE("C500000").End(xlUP)).Copy

Waar gaat het mis?

Dank Joshua

Maak er eens dit van:
Code:
Sheets("INVOER GEBRUIKERS").Range("A1").Offset(1, 0).Range("C500000").End(xlUp).Copy

Of het doet wat je wil weet ik zo niet maar dan is het in ieder geval syntactisch correct.

Laatst bewerkt:
of.

Code:
Sheets("Gebruikers").Range("A2:C" & Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row).Copy

Dank allebei voor jullie snelle reacties, maar mijn excel loopt vast (en de backup xlsb net ervoor verwijderd). ik ga ze zeker proberen, maar mogelijk moet ik het opnieuw opzetten.

Ik sluit de call vast, want een van deze of beiden gaat zeker werken.

"The difference a comma makes"

Of:
Code:
Sheets("Gebruikers").Range("A2",Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp)).Copy

Nog beter is:
Code:
with Sheets("Gebruikers")
   .Range("A2", .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp)).Copy
end with

Dames, heren,

excel up and running, maar de codes werken toch niet helemaal. Wellicht andere oplossingen voor het doel. Ik heb een voorbeeld bestand (geanonimiseerd) toegevoegd.

Doel is om de data waar het om gaat (in casu de gebruikers uit dienst) te kopiëren naar een doeltab, waar ik de data heb beperkt, leesbaar gemaakt en de printerinstellingen heb ingericht.

Hoop dat jullie een oplossing hebben.

Dank alvast!

Gr Joshua

Bijlagen

Code:
Sub CONTROLE_GEBRUIKERS_UIT_DIENST()
  With Sheets("INVOER GEBRUIKERS").Cells(1).CurrentRegion
    .AutoFilter 10, "Ja"
    .Offset(1).Resize(, 3).Copy Sheets("DOELTAB").Range("A2")
    .AutoFilter 10
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan