• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichieL

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2018
Goedemiddag,

Bijgevoegd heb ik een voorbeeld document. Het script haalt via de link in de range E5:E600 de foto's op en zet op die plek de foto neer, maar wat de formule sporadisch doet is dat hij de foto ophaalt en neerzet, maar de link/url vervangt voor een formule met samengevoegde teksten, maar dat is niet de bedoeling, hij moet de URL laten staan, maar nogmaals het gekke is dat hij dat sporadisch doet.

Uitleg formule:

Bij het activeren, haalt hij de foto op, plakt hij de foto in de cel waar de url staat en achteraf verkleind/comprimeert hij de foto

De formule is denk te groot om in de tekst te zetten, dus die staat in het voorbeeld document. Wat zou er aangepast moeten worden?

Bijlagen

Je bestand gaat voor ons natuurlijk niet werken met formules als
[TABLE="width: 1402"]
[TR]
[TD="class: xl66"]
Code:
TEKST.SAMENVOEGEN(REST(VERT.ZOEKEN(A5;'P:\Commercie\Team  Richard\CALCULATIES\PLANTS\[CALC_TEMP_2022  V3.0_AFBLIJVEN.xlsm]CALC'!B:K;7;ONWAAR)-8;WEEKNUMMER(DATUM(JAAR(VANDAAG())-1;12;31)));
"-";REST(VERT.ZOEKEN(A5;'P:\Commercie\Team  Richard\CALCULATIES\PLANTS\[CALC_TEMP_2022 V3.0_AFBLIJVEN.xlsm]CALC'!B:
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Je hebt gelijk, Die formule's waren niet relevant voor de VBA-Script. Excuus. Heb deze cellen nu aangepast naar harde tekst.
De VBA script kan we getest worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien een stomme opmerking, maar ik zie 2 loops. Wellicht handig om deze samen te voegen.
Je hebt een "On Error Resume Next" statement ingevoegd.

Waar ik een mogelijke fout zie, is dat in loop 1 een fout zit en daardoor naar de volgende gaat en als de loop voorbij is, gaat ie naar de volgende loop.

Ik vermoed dat de regel die in de eerste loop een fout veroorzaakt, in de tweede loop geen fout veroorzaakt, maar dat ie dus de foutieve omschrijving invoegt.

Wellicht dat als je de handeling in de tweede loop toevoegt aan de eerste loop en dan de tweede loop verwijdert, dat je dit probleem niet hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan