• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout in gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri77

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik wil een pulldown menu maken van twee cellen te weten: cel A2 en D2.
m'n pulldown menu moet in een ander werkblad komen.
Wanneer ik dit uitvoer krijg ik een foutmelding. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

vr. gr. Henri!

Henri77

Als ik de vraag goed begrijp kan je dit oplossen door het bereik een naam te geven.
Deze kan je dan voor de validatie gebruiken.

Als ik het verkeerd zie zou je dan een voorbeeld bestandje kunnen plaatsen ?

Hoi,

Hoe heb je het nu gedaan? Een voorbeeldbestandje doet wonderen!

Grtz!

In tabblad: hulpblad ventilatie, staan de cellen waarvan ik een pulldown menu wil maken.
Dit pulldown menu moet komen in cel A4 van tabblad: ventilatie.

zie bijlage.

Bijlagen

Een niet-continu bereik (cel A2 en D2) kan je niet gebruiken voor validatie. In dit geval, waar het slechts om 2 waarden/woorden gaat, kun je ze eenvoudigweg als "delimited list" intypen.

Bijlagen

Hallo WHER,

Dank voor je reactie.
Zou je mij willen vertellen hoe je dit doet?
Ik wil nl. tzt deze pulldown menu uitbreiden.

Zie jpg in bijlage.
In het vakje "Source" zijn de woorden "Duco" en "Buva" gewoon ingetypt, gescheiden door een puntkomma, en geen "=" aan het begin.
Indien je dit pulldown menu wil uitbreiden, moet je de overige woorden erbij intypen, telkens gescheiden door puntkomma.
Je kan deze woorden ook in een hulpkolom zetten en dit (aaneengesloten!) bereik dan gebruiken voor validatie.

Bijlagen

Hallo WHER,

Dank voor je reactie.
Ik snap het helemaal.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan