Fout in IOCTL oproep DRINGEND!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
SD kaart en USB stick defect?

Wie weet raad.
Vorige week kon ik mijn Lexar jumpdrive ineens niet meer gebruiken. Hij werd wel herkend door Windows 2000, maar kon niet beschreven of gelezen worden.
Formatteren lukt ook niet: ik krijg de melding
Code:
Fout in IOCTL oproep
Ik heb inmiddels een andere USB stick gekocht en die werkt wel.

Nu wordt het nog vervelender.
Ik wilde mijn TomTom updaten, dat lukte niet omdat de SD kaart niet gezien werd. Toen heb ik de SD kaart in de kaartlezer gedaan: daar was hij wel te lezen. Updaten lukte niet omdat er onvoldoende ruimte was. Dus de kaart leeggemaakt door alles te deleten.
Daarna was de kaart niet meer te lezen of te beschrijven. Formatteren geeft dezelfde foutmelding als de Lexar USB stick.

HELP!! Doe ik iets waardoor ik mijn externe geheugen 'opblaas'?

Laatst bewerkt:
Ik bedacht dat ik nog een ander SD kaartje had. Dat heb ik in mijn TomTom gedaan en ik heb de backup er op gekopieerd. Daarna kon ik gewoon een update voor nieuwe wegenkaarten draaien.

Het ziet er naar uit dat ik of mijn PC iets raars doen met externe geheugenmedia, want binnen een paar dagen een USB stick EN een SD kaartje opblazen is wel erg raar!

Wie weet hier meer van?

Hallo Jan
Bedankt voor de tip.
Een aantal suggesties had ik al uitgeprobeerd (ik heb alle 6 USB ingangen gehad), formatteren via de TomTom CD is niet mogelijk.
Blijft over het punt garantie: de TomTom is nog geen jaar oud. Op naar de winkel dus. Mocht dat niet lukken, dan kost een nieuwe kaart nog geen 2 tientjes.
Maar nog steeds vreemd dat binnen een paar dagen zowel mijn USB stick als de SD kaart van de TomTom de geest geven.

Laatst bewerkt:
Hallo Jan
Vandaag heb ik de TomTom van een vriendin geprobeerd van een update te voorzien: laat daarmee nu precies hetzelfde gebeuren! Ik start het update bestand dat te downloaden is op de www.tomtom.com en kies eerst voor backup. Die wordt gemaakt en daarna is de SD kaart niet meer leesbaar. Het ikoontje op de taakbalk verdwijnt, de Verkenner ziet hem ook niet meer en een update uitvoeren lukt dus ook niet.
Ik heb dit gemeld bij tomtom, want dit lijkt er toch op dat het niet aan mijn PC ligt maar aan het updateprogramma.
Met de SD kaart van mijn camera werkt mijn tomtom normaal.

Ik vermoed dat de backup op een speciale manier weggeschreven wordt zodat alleen het backupprogramma van Tomtom het weer in kan lezen. Soort kopieerbeveiliging?
Vanuit windows is de kaart dan niet bereikbaar. Ik denk dat je inderdaad bij tomtom moet zijn.

Hallo Jan
Ik heb het probleem gemeld bij TomTom en vandaag een bericht doorgekregen dat ze er over nadenken.
Nadat ik mijn PC had uitgeschakeld en weer had aangezet het ik de originele SD kaart toch nog eens in de kaartlezer gedaan: toen was die weer wel te lezen en het hele programma stond er nog op. Toen voor de aardigheid de update via het updatebestand gedraaid met de SD in de kaartlezer en de SD kaart daarna in de TomTom gedaan: het werkt weer en ook nog met de nieuwe versie!
Aansluiten van de TomTom op de PC toont nog steeds wel een SD kaart, maar geen inhoud, dus echt goed zit het nog niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan