Fout in locatie op privé notebooks

tibeert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Berichten
3
Hallo,

Heb een probleem met de aangegeven locatie op 2 notebook, waar ik werk met mijn privé Windows account.
Start ik bijv. Google Maps dan krijg ik eerst Australië te zien, dan na het klikken op het rondje voor locatie kom ik in centrum Washington DC (zie beide afbeeldingen). Ben toch echt in Nederland.
Op zich is dit met name lastig omdat als ik artikelen zoek (shoppen) krijg ik eerst de prijzen in AUS$, daarna in US$.

Heb contact gehad met de helpdesks van zowel Microsoft en Google, wat dit zou kunnen zijn. Zelfs een notebook Microsoft Surface ter reparatie gestuurd naar Microsoft (onder garantie). Zodra ik alles weer had geïnstalleerd had ik weer hetzelfde probleem.

Heb met beide, Microsoft en Google, alle instellingen doorlopen en die staan goed. Maakt trouwens niet uit of ik locatie aan heb staan in de instellingen of niet.

Maak gebruik van een VPN verbinding, deze is verbonden met een VPN locatie in Nederland. Ook hen heb ik gebeld, maar ook niet verder gekomen.
Kan ook niet aan mijn provider liggen, want ik gebruik beide notebooks op een andere locatie.

Werk ook privé met Apple apparatuur (telefoon en tablet), daar heb ik het probleem niet, ook niet met Google Maps.
Met mijn zakelijke account heb ik het probleem ook niet, maar daar werk ik niet mee op mijn privé notebooks.

Denk dus dat het ergens in mijn Microsoft account zit, maar daar zij het ook niet kunnen vinden ben ik onderhand het spoor bijster.

Wie kan mij helpen.

Groet,
Wil
 

Bijlagen

  • Na drukken locatie rondje.jpg
    Na drukken locatie rondje.jpg
    289,1 KB · Weergaven: 2
  • Start google maps.jpg
    Start google maps.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 2
Zo maar wat vragen die opkomen :
Aan het shoppen vanuit het buitenland ?
Is dat niet een bijwerking/bedoeling van VPN ? En wat als je deze uitschakelt ?
 
Dat laatste lijkt mij ook de eerste test: je Apple spullen zullen vermoedelijk níet op de VPN draaien, dus twee testen: de iPad op VPN zetten, en de laptops VPN uitzetten. En dan maar vergelijken…
 
Dank voor jullie reakties.
Ben zeker niet aan het shoppen uit het buitenland, maar bevindt mij in Nederland.
Mijn Apple tablet draait op dezelfde VPN, daar dus geen probleem.
VPN, virusscanner, etc. heb ik uitgeschakeld. Ook alle extenties in mijn browser uitgezet.
Maakt geen enkel verschil, probleem blijft ook als ik dan opnieuw opstart.
Vandaar dat ik denk dat het in mijn Microsoft/Windows account zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan