• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in Matrixformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Goededag,

Ik zou het erg waarderen als iemand de moeite neemt me te helpen met een matrixformule.
In kolommen A:C staan fictieve medewerkersnamen met een start- en eindtijd. De matrixformules in kolommen D:F sorteren de gegevens uit A:C, zie bijlage.

In de bijlage zie je een gedeelte 'zaterdag'. Dmv matrixformules in D:F worden medewerkers met hun werktijd op volgorde van starttijd gezet. Het werkt bij de zaterdag.
Er onder staat het gedeelte 'zondag'. Daar gaat daar niet helemaal goed. In de bijlage is gemarkeerd wat er mis gaat.

Ik hoop dat iemand me er mee kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Visara

Bijlagen

Hallo,

Zet deze formule eens in F225.
Code:
=ALS(E225="";"";ALS(ISFOUT(INDIRECT("C"&KLEINSTE(ALS($B$225:$B$259=E225;RIJ($A$225:$A$259);"");AANTAL.ALS($E$225:E225;E225))));"";INDIRECT("C"&KLEINSTE(ALS($B$225:$B$259=E225;RIJ($A$225:$A$259);"");AANTAL.ALS($E$225:E225;E225)))))
Deze afsluiten met CTRL>>Shift>> Enter

Hopelijk is dat de oplossing.

Mvg
Peter

Kolom E en F doe je toch gewoon met Vert.zoeken op naam, op voorwaarde dat namen allen uniek zijn

Kolom E en F doe je toch gewoon met Vert.zoeken op naam, op voorwaarde dat namen allen uniek zijn

Voornamen (want daar hebben we het over) zijn niet altijd uniek.
Maar daarbij: het is de bedoeling dat de lijst gesorteerd wordt op volgorde van starttijd.

Kan gereduceerd worden tot:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C$225:C$259;KLEINSTE(ALS($B$225:$B$259=E225;RIJ($1:$25));AANTAL.ALS($E$225:E225;E225)));"")

Telfoutje van mijn kant

Code:
RIJ($1:$[SIZE=4][COLOR=#ff0000]3[/COLOR][/SIZE]5)

Dankjewel Harry, dat werkt idd.

Lieve mensen, bedankt voor jullie tijd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan