Fout In Office 2003: Toepassingen openen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincento

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Hoi,

ik heb sinds donderdag j.l. last van het volgende probleem
Zodra ik een van de office 2003 toepassingen probeer te openen verschijnt slechts de welbekende rechthoek in het midden van het scherm met de mededeling dat bijv. Word gestart wordt, daarna gebeurt er echter niks hoewel het lampje van de harddrive blijft branden.

In het computerbeheer kom ik het volgende tegen:

Bij Toepassingen een waarschuwing die luidt als volgt:
Provider OffProv11 is geregistreerd in de WMI-naamruimte (Root\MSAPPS11), maar heeft de eigenschap HostingModel niet opgegeven. Deze provider wordt uitgevoerd met de account LocalSystem. Deze account heeft bepaalde bevoegdheden en de provider veroorzaakt mogelijk een beveiligingsprobleem als gebruikersaanvragen niet juist worden verwerkt. Zorg ervoor dat de provider is gecontroleerd op het beveiligingsgedrag en werk de eigenschap HostingModel van de providerregistratie bij tot een account met de minimaal benodigde bevoegdheden voor de vereiste funtionaliteit.

Weet iemand hoe ik dit oplos?
Ik heb m namelijk geïnstaleerd onder beheerder, dus de benodigde bevoegdheid moet er toch zijn?
Ik ben nu aangewezen op WordPad maar wordt daarmee 10 jaar terug geworpen in de tijd....:s
en ik kan er ook niet echt meer door studeren omdat ik geen bestanden van anderen kan openen
Als je nog andere informatie wilt, post dan even wat en waar ik het kan vinden
Help,

ik hoor het graag

Mogelijk helpt het volgende
Setup draaien en installatie herstellen kiezen.
mvg leo

Helaas,

ik heb al een volledige herinstallatie gedaan.
daarna heb ik ook al geprobeerd d.m.v. herstellen bij Configuratiescherm/Software/Microsoft Office 2003.
Geen van beiden heeft het probleem verholpen.

Laatst bewerkt:
Oké, duidelijk.
Dit probleem kan zich blijkbaar voordoen met office2003 sp1 en win xp sp2
mogelijk juist wanneer je als administrator hebt geïnstallerd, of misschien de normale account hebt aangepast.
In de ms knowledge base staat er dit.
Jammer genoeg geen fix, omdat het "by design" is, dwz het hoort zo (vinden zij)
Advies op dit moment is om te installeren vanuit een normale gebruikers account met de normale rechten, dan zou het goed moeten gaan,
Betreft het trouwens een gewone locale installatie van win xp sp2, met een normale rechten verdeling of zijn er aanpassingen gedaan?
mvg leo

Oké, duidelijk.
Dit probleem kan zich blijkbaar voordoen met office2003 sp1 en win xp sp2
mogelijk juist wanneer je als administrator hebt geïnstallerd, of misschien de normale account hebt aangepast.
In de ms knowledge base staat er dit.
Jammer genoeg geen fix, omdat het "by design" is, dwz het hoort zo (vinden zij)
Advies op dit moment is om te installeren vanuit een normale gebruikers account met de normale rechten, dan zou het goed moeten gaan,
Betreft het trouwens een gewone locale installatie van win xp sp2, met een normale rechten verdeling of zijn er aanpassingen gedaan?
mvg leo

Het betreft een (locale) xp installatie, waarover een sp2 uitbreiding is gedraaid toen deze uit was, er zijn slechts 2 accounts op deze pc te weten de beheerdersaccount (mijn account) en de gastaccount.
Maar hoe los ik dat op? de beheerdersaccount downgraden gaat niet en de gastaccount is ook voorgeprogrameerd met beperkte rechten. ik heb om kort te gaan dus geen normale account... moet ik die dan eerst aanmaken ofzo? ik hoor het graag
bedankt voor de hulp tot nu toe in ieder geval

Moglelijk dat de fout in een heel andere hoek zit, vandaar eerst dit zijspoor
Wanneer Norton security geïnstalleerd is lees dan dit.
Ik hoor graag of dit het geval is.
mvg leo

Hoi,

1. SP3 is direct na de installatie van Office 2003 er overheen gedraaid
2. Ik heb inderdaad Northon Antivirus, ik zal eens kijken of deze probleemoplosser mij helpt.
Bedankt voor de tip

Probleem opgelost,

Norton Antivirus was inderdaad de boosdoener.
Office doet het weer, wat een verademing

Super Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan