Fout in OpenForm macro via record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trillian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
4
Bekijk bijlage OpenForm.zip

In MS Access probeer ik via de Macro OpenForm een formulier te openen vanuit een record. Het bestaat uit twee tabellen; Order en Company. In de order is via het ID de Company gelinkt.

Ik heb in de attachment een formulier frmOrder angemaakt waarna je via de hyperlink veld Customer het formulier fmCompany moet openen. Via een Button lukt het me wel maar via een macro van het veld niet. Het heeft vast te maken met de Where Condition waarde die ergens fout is

Wie kan me helpen hoe ik vanuit de hyperlink het formulier kan openen?
 
Weet je zeker dat hij het niet doet? Bij mij doet-ie het namelijk wel...
 
De commandbutton werkt perfect maar als ik klik op de tekst Customer "Company 1" klik opent die niet het verwachte formulier. Ik heb dat probleem bij Access 2010 en 2013.
 
En als je het nabouwt in Access 97, 2000 en 2003 ga je hetzelfde probleem krijgen. Je gebruikt de keuzelijst namelijk verkeerd. Die is gebouwd om uit te klappen en dan op een keuze te klikken. Probeer maar.
 
OctaFish: Dus concreet kan je geen hyperlink gebruiken met daarachter een OpenForm macro vanuit een keuzelijst. Je kan dus wel een hyperlink zetten op ee ander veld als die maar niet uit een keuzelijst komt
 
Zoals ik al zei: het werkt prima, maar waarom een hyperlink? Is nergens voor nodig. Hyperlinks gebruik je voor verwijzingen naar objecten die niet in de db zitten, zoals PDF-jes. Een keuzelijst trigger je op de gebeurtenis Na bijwerken, of Bij kiezen. De rest is hetzelfde als bij een klik op een tekstvak of knop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan