fout in petitiescript

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Beste Helpmijers,

Ik heb een petitiescript van webmasters.be gehaald en deze naar mijn wensen aangepast. maar nu doet de begin pagina, index.php het en de config.php (de configuratie) het gewoon maar sign.php waar je moet teken doet niks. Ziet iemand een fout?

PHP:
<?php 
include 'config.php'; // Databaseverbinding

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty($_POST)) 
  { 
    $aFouten = array(); 
    if(empty($_POST['naam']))
      { 
        $aFouten[] = 'Je hebt geen naam ingevuld'; 
      } 
    if(empty($_POST['email']))
      { 
        $aFouten[] = 'Je hebt geen email ingevuld'; 
      } 
    if(count($aFouten) != 0) 
      { 
      	echo 'De volgende fouten zijn opgetreden: <br /><br />'; 
         for($Fi = 0; $Fi < count($aFouten); $Fi++) 
          { 
           echo $aFouten[$Fi].'<br />'; 
              } 
            echo '<br />Klik <a href="javascript:history.go(-1);">hier</a> om terug te keren'; 
          } 
        else 
         {
			if(!mysql_query("INSERT INTO petitie (naam,email) VALUES ('".addslashes($_POST['naam'])."','".addslashes($_POST['email'])."')")
			{
     			echo "Er ging iets fout!: ".mysql_error()."";
			}
			else
			{
    		mysql_query("INSERT INTO petitie (naam,email) VALUES ('".addslashes($_POST['naam'])."','".addslashes($_POST['email'])."')")
			echo 'Bedankt om deel te nemen aan de Petitie!<a href="index.php">Terug naar het begin</a>'
			}
         } 

} 
else 
  {
?>
<form action=" <?=$_SERVER['PHP_SELF']?> " method="POST">
Naam: <input type="text" name="naam"><br /> 
Email: <input type="text" name="email"><br /> 
<input type="submit" name="verzenden" value="Tekenen"> 
</form> 
<? 
  } 
?>

Ik heb de petitie ook in zijn geheel geupload op het volgende adres: arens.gethost.nl

Als je dan op Teken klik geeft hij een fout in line 27, ik weet alleen niet wat daar fout is.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de accolade tussen "echo $aFouten[$Fi].'<br />';" en "echo '<br />Klik" verkeerd :)

Ah nee sorry, mijn fout.

Op regel 27 staat dit:
PHP:
if(!mysql_query("INSERT INTO petitie (naam,email) VALUES ('".addslashes($_POST['naam'])."','".addslashes($_POST['email'])."')")
Hier mist een ")"!

Dus verander bovenstaande in dit:
PHP:
if(!mysql_query("INSERT INTO petitie (naam,email) VALUES ('".addslashes($_POST['naam'])."','".addslashes($_POST['email'])."')"))

:thumb:

Tip: neem een editor met "matching" van dit soort karakters (zoals "{", "}", "(" en ")"), bijvoorbeeld Notepad++ of EditPlus.

in iede geval bedankt voor het eerst probleem die is opgelost alleen nu geeft hij weer een fout alleen nu op regel 33.

Dit is de fout melding:

Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in /home/arens/domains/arens.gethost.nl/public_html/sign.php on line 33

en zal dus gaan over
PHP:
mysql_query("INSERT INTO petitie (naam,email) VALUES ('".addslashes($_POST['naam'])."','".addslashes($_POST['email'])."')")
			echo 'Bedankt om deel te nemen aan de Petitie!<a href="index.php">Terug naar het begin</a>'

Aan het eind van de functie mysql_quer() mist een ";".

Toevallig een klein beetje kaas gegeten van PHP? :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan