Fout in register (Win98)

Status
Niet open voor verdere reacties.

aeweber

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Hallo,

Bij het opstarten van Windows 98 kreeg ik een melding dat er een fout in het register is. Door op enter te drukken kon ik de computer opnieuw opstarten. Ook stond er nog bij dat er een bestand werd aangemaakt waarmee de fout hersteld kon worden.

Het gevolg is nu dat de computer gewoon opstart, maar dat zo te zien allemaal instellingen verloren zijn gegaan: de verkenner ziet er anders uit, beeldscherm is anders ingedeeld, email accounts van Outlook Express zijn verdwenen, virusscanner herkent geen geldige licentie meer, de map favorieten is leeg.

Iemand een idee wat ik kan doen? Waar zou ik dat herstelbestand kunnen vinden en hoe kan ik die gebruiken?

Dit is voor een ander probleem maar misschien is het pad naar die profielen wel hetzelfde. Kijk eens.
Als het er staat zou je een kopie kunnen maken van het goede profiel.

Ik heb vroeger gewerkt met 2 users. Dat moet dus kunnen. Maak een nieuwe user aan en kopieer het goede profiel naar die nieuwe user.
Rechtstreeks naar je huidige profiel lijkt me link. Gaat het niet goed dat kom je er de volgende keer niet meer in.

Het probleem is inmiddels opgelost!!!!! :) :) :)

De oplossing was in MS dos een reservekopie (rb002.cab) van het windows-register terugzetten met behulp van 'scanreg'.

Evengoed bedankt voor de hulp! :thumb:

Hm, die slaan we maar even op :D
Bedankt :thumb:
Blij dat het werkt voor je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan